Tjena! Igår fick jag tillbaka min Derbi Senda xtreme 05 som varit på lagning där dom b.la har bytt kolvar och renoverat hela motorn. Kalaset gick på 10tusen så jag har ju antagit att den ska gå som en klocka. Vilket jag inte tycker den gör. När jag startar den och den börjar automatchoka så ligger den på ungefär 7tusen varv i ca 30sek-1min, vilket jag tycker är obehagligt för jag har ju nya kolvar och de känns som dom kan fara illa när den varvar sådär mycket när den är kall.
Sedan när den väl går ner i varv så ligger den mellan 2-3tusen varv på tomgången vilket verkar oxå ganska konstigt.
Sen när jag är ute och kör och ska stanna och koppla går det helt plötsligt upp som fan i varv, som den blir chokad eller något när jag kopplar.
Kan oxå lägga till att dom hade glömt chocken på när jag var och hämtade den och körde ca 5km med chocken på vilket jag trodde var felet från början, men den beter sig lika dant med chocken av.
Är hjärtligt tacksam för all hjälp!(Moppen är helt orginal)
Det låter ju som en logisk anledning. Dock tycker jag det är märkligt pga renoveringen av hela motorn, eller det kanske inte är så konstigt? Hur påverkar det här inkörningen av kolven? borde jag låta bli att köra tills vi fixat det?