spänna kopplingen yamaha dt50r 08

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped

spänna kopplingen yamaha dt50r 08

Inlägg av Frag0 »

Tjena, kan inget om crossens växeldel av motorn, eftersom jag nyss skaffat en cross och innan hade jag en aerox. Så jag kan absolut inget om växeldelen en.
Så jag tänkte fråga om det är lätt att spänna kopplingen? eftersom min koppling tar ungefär hälften in till handtaget :P Riktigt svårt att leka med kopplingen eftersom den är så långt in. skulle vara tacksam om någon kunde berätta om man behöver någon ny del och vad som behöver göras :)

tack i förväg
Senast redigerad av Frag0 den 13 maj 2013, 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Läs reglerna och gör en ändring i din rubrik efter det
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Finns en justeringsskruv vid kopplingshandtaget, om den redan är maximerat utåt är det bara att spänna av vajern och flytta bak kopplingsarmen, bara lossa skruven och dra den en bit bakåt.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped

Inlägg av Frag0 »

k-skåpet skrev:Finns en justeringsskruv vid kopplingshandtaget, om den redan är maximerat utåt är det bara att spänna av vajern och flytta bak kopplingsarmen, bara lossa skruven och dra den en bit bakåt.
okej, tack för svaret. jag ska ta en titt på handtaget. något jag behöver vara försiktig med om jag ska pilla med kopplingsarmen?
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Frag0 skrev:
k-skåpet skrev:Finns en justeringsskruv vid kopplingshandtaget, om den redan är maximerat utåt är det bara att spänna av vajern och flytta bak kopplingsarmen, bara lossa skruven och dra den en bit bakåt.
okej, tack för svaret. jag ska ta en titt på handtaget. något jag behöver vara försiktig med om jag ska pilla med kopplingsarmen?
Nej! Inte direkt, det är inte svårare än att spänna en gasvajer typ. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Skriv svar