klarar veven?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
erikpetersen97
Elmoped

klarar veven?

Inlägg av erikpetersen97 »

hej jag ska köpa denna tror jag:

http://twostroke.se/product.asp?product=24379

en sjuk hihg end 70cc

jag ska ha en 21mm förgasare

klarar org veven det? den är fräsch och sånt men jag är ändå orolig. så vad säger ni? klarar den sig? eller behövs ny?
FLUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av FLUBBA »

Vad ska du köra med för avgasrör? Veven kommer kanske hålla men bäst när man har en sån här högvarvig cylinder är att byta till en trim vev.
erikpetersen97
Elmoped

FLUBBA skrev:Vad ska du köra med för avgasrör? Veven kommer kanske hålla men bäst när man har en sån här högvarvig cylinder är att byta till en trim vev.
jag har techno gas (e-nox)
erikpetersen97
Elmoped

ehm en sak till..... den cylindern jag ska köpa har en slaglängd på 39mm. är det på orginal veven?
FLUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av FLUBBA »

Bytt till trim vev det är inte roligt med vevras på en sån här dyr cylinder för när du kör vevras så brukar cylindern gå också. Ja 39mm är orginal slaglängden.
erikpetersen97
Elmoped

FLUBBA skrev:Bytt till trim vev det är inte roligt med vevras på en sån här dyr cylinder för när du kör vevras så brukar cylindern gå också. Ja 39mm är orginal slaglängden.
problemet är att jag har crss och ej skooter så det är mycket svårare att byta vev

om det inte finns någon som kan tänka sig att byta vev till mig för en slant. jag bor i norra skåne. så om någon är intresserad så bara säg till.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

köp inte den cylindern om du har enox... köp en barikit/polini guss 80cc istället, passar bra mycket bättre till ditt rör, du kommer bara strypa den cylindern

nej original pallar verkligen inte den cylindern om du skulle haft ett bättrerör
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar