
Tack i förhand!

Tack för ett bra svar!Erik_ skrev:Hytten ska nå max 10cm bakom framsätet i sitt bakersta läge - alltså måste den kortas. Högtalare etc. får inte finnas där, det ska vara en ordentligt insvetsad vägg, taket kortas och bakrutan flyttas fram så långt som möjligt.
Toppfarten ska vara max 30km/h vid minst det varvtal motorn ger maxeffekt vid - det betyder >5000rpm för en 240/740 med de bensinmotorer dom har original. För att få tillräckligt låg fart vid dom varvtalen krävs dubbla växellådor, som givetvis behöver spärras så fel växlar inte går använda.
Detta är bara ett litet smakprov av reglerna. Det är rätt omständigt att bygga A-traktor.
Min polare har enkellåda på 1, 2 och R och varvreg den gör 36 km/h och den gick igenom besiktningen? Måste man verkligen ha dubbla lådor?kjsebbe skrev:du kan inte besikta den med enkellåda med spärr o varvregg, krav på dubbellåda
Det är ett krav på att du måste ha dubbla lådor under besiktningTeMe skrev:Tack för ett bra svar!Erik_ skrev:Hytten ska nå max 10cm bakom framsätet i sitt bakersta läge - alltså måste den kortas. Högtalare etc. får inte finnas där, det ska vara en ordentligt insvetsad vägg, taket kortas och bakrutan flyttas fram så långt som möjligt.
Toppfarten ska vara max 30km/h vid minst det varvtal motorn ger maxeffekt vid - det betyder >5000rpm för en 240/740 med de bensinmotorer dom har original. För att få tillräckligt låg fart vid dom varvtalen krävs dubbla växellådor, som givetvis behöver spärras så fel växlar inte går använda.
Detta är bara ett litet smakprov av reglerna. Det är rätt omständigt att bygga A-traktor.
Min polare har enkellåda på 1, 2 och R och varvreg den gör 36 km/h och den gick igenom besiktningen? Måste man verkligen ha dubbla lådor?kjsebbe skrev:du kan inte besikta den med enkellåda med spärr o varvregg, krav på dubbellåda
Nej det är inte ett krav att ha dubbla lådor. Då får besikta om du har en NERDREVAD låda också, med det är så svårt att få personer håller på med det.Allyy skrev:Det är ett krav på att du måste ha dubbla lådor under besiktningTeMe skrev:Tack för ett bra svar!Erik_ skrev:Hytten ska nå max 10cm bakom framsätet i sitt bakersta läge - alltså måste den kortas. Högtalare etc. får inte finnas där, det ska vara en ordentligt insvetsad vägg, taket kortas och bakrutan flyttas fram så långt som möjligt.
Toppfarten ska vara max 30km/h vid minst det varvtal motorn ger maxeffekt vid - det betyder >5000rpm för en 240/740 med de bensinmotorer dom har original. För att få tillräckligt låg fart vid dom varvtalen krävs dubbla växellådor, som givetvis behöver spärras så fel växlar inte går använda.
Detta är bara ett litet smakprov av reglerna. Det är rätt omständigt att bygga A-traktor.
Min polare har enkellåda på 1, 2 och R och varvreg den gör 36 km/h och den gick igenom besiktningen? Måste man verkligen ha dubbla lådor?kjsebbe skrev:du kan inte besikta den med enkellåda med spärr o varvregg, krav på dubbellåda