Hej, köpte mig en Yamaha dt50 sm -08 för nån dag sedan. Har funkat felfritt tills igår då värmelampan började lysa. Så jag fyllde på med destillerat vatten, sen körde jag en bra bit tidigare idag utan problem. Men nu på eftermiddagen börjar lampjäkeln lysa efter 500meter och kylarn blir riktigt varm.. Det droppar inge vatten någonstans, tror lite vatten har försvunnit.. Någon som vet vad felet kan vara?
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga!
Har precis samma problem med min Drac. Jag tror inte att det har med kylsystemet att göra, för jag har bytt Vatten, Termostat, kylare och vattenpumpen fungerar också som den ska, ändå blir den överhettad.
Testa byta munstycke till en eller två storlekar större. Det löste inte mitt problem dock, har kommit fram till att det är mitt cylinderlopp och kolv som är för slitet. Men jag tror att det skulle fungera för dig
xoldero skrev:Har precis samma problem med min Drac. Jag tror inte att det har med kylsystemet att göra, för jag har bytt Vatten, Termostat, kylare och vattenpumpen fungerar också som den ska, ändå blir den överhettad.
Testa byta munstycke till en eller två storlekar större. Det löste inte mitt problem dock, har kommit fram till att det är mitt cylinderlopp och kolv som är för slitet. Men jag tror att det skulle fungera för dig
Får testa det:) tack
-Ludix one
virre97 skrev:Låter som topplockspackningen har gått sönder. Vattnet åker då in i cylindern och ut i avgassystemet. Köp en ny sådan och korsdra ordentligt.
Kan du länka det jag behöver? På twostroke.
-Ludix one
virre97 skrev:Låter som topplockspackningen har gått sönder. Vattnet åker då in i cylindern och ut i avgassystemet. Köp en ny sådan och korsdra ordentligt.
tackar, var inte så dyrt som jag trodde att det skulle vara Vad kan detta kosta om man låter en verkstad byta? För man är ju inte direkt hemma på detta..
-Ludix one
tackar, var inte så dyrt som jag trodde att det skulle vara Vad kan detta kosta om man låter en verkstad byta? För man är ju inte direkt hemma på detta..
Hej, har bytt packning nu och jag undrar om kylarslangen ska sitta på en liten guldig grej som står ut från förgasaren, eller är det någon annan stans den ska sitta? Jag har 2 slangar som går från topplocket, och det ena var det jag fråga om. Den andra är igenpluggad, ska det vara så? Förra ägaren bytte förgasare för att den andra läckte bensin och kunde man inte använda separat oljesmörjning, om det har nåt med de å göra kanske? För jag blandar ju olja direkt i tanken nu.
-Ludix one
MisterDT50R skrev:Japp den är det, sätt slangklämmor på båda ändarna där också så det inte börjar läcka där (Hände min DT )
EDIT: Är det säkert att det är din förgasare, dt orginal har två kylaranslutningar och är phbn?
nej det är inte min förgasare, var den bästa bilden på guldiga grejen jag hittade bara
Men det jag undrar, jag satt dit ena slangen där, men den andra är liksom pluggad. Ska den vara till nåt annat eller?
-Ludix one