gurra88 skrev:Är det värt pengarna att köpa en 70cc sport cylinder om man vill börja köra på bakhjulet på högre växlar?
Övrig setup= urpluggat orginalrör och 10/54
Är en beta rr50 AM6
Ja det tycker jag absolut.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
nej den är inte så högvarvig och absolut inte en high end cylinder^^ men den har bra vrid för att den är 80cc och klassas som sport/midrace cylinder så den kommer passa bra till stunt
hej! har nu tröttnat på att köra 50cc och vill byta upp mig till 70/80cc. Men jag vet inte riktigt vad jag ska ha. Jag vill ha en lågvarvig/mellanvarvig cylinder men som ändå har lite på toppen. Orginal veven ska klara av cylindern och får kosta max 2000.
min setup är:
beta rr 05
rensat orginal rör (alla pluggar och annan skit i är borta)
16mm förgasare
orginal vev
orginal membran
sport luftfilter
stage6 koppling
polini insug
orginal tändning.
dom cylindrarna jag har tittat på är:
Airsal - Cylinderkit (Racing) 70cc (AM6)
Top Performances - Cylinderkit 74cc (AM6)
Metrakit - Cylinderkit (Handmade) 70 cc (AM6
Barikit - Cylinderkit (Racing) 74cc (AM6)
Airsal - Cylinderkit (Racing) 80cc (AM6)
Polini - Cylinderkit (Guss) 80cc (AM6)
Barikit - Cylinderkit (Racing) 80cc (AM6)
vilken tror ni passar mig bäst? och vilken får man ut mest hästar med min setup? ni får gärna tipsa mig om ni vet någon annan bra!
Hur många hästar och hur högt varvtal klarar originalveven i en AM6:a? Har en ny vev som har max 100 mil. Därför undrar jag om den pallar en barikit 80cc racing cylinder. Eller går skiten av om man varvar ur eller om cylindern skulle nypa?
Är det värt pengarna att köpa en airsal 70cc sport om jag ska börja stunta?
Det som verkar drygt är att blanda i tanken, den kommer dra mer och så vill inte mina föräldrar att jag trimmar. :/
moppe=beta rr50
övrig setup= urpluggat orginalrör och 10/56
gurra88 skrev:Är det värt pengarna att köpa en airsal 70cc sport om jag ska börja stunta?
Det som verkar drygt är att blanda i tanken, den kommer dra mer och så vill inte mina föräldrar att jag trimmar. :/
moppe=beta rr50
gurra88 skrev:Är det värt pengarna att köpa en airsal 70cc sport om jag ska börja stunta?
moppe=beta rr50
någon?
Ja det är värt
Och du behöver verkligen inte blanda i tanken. Endast slå i lite extra vid inkörning..
drar knappt nå mer, ibland t.om mindre för det är bättre förbränning i den nya cylindern
moppe=beta rr50
någon?
Ja det är värt
Och du behöver verkligen inte blanda i tanken. Endast slå i lite extra vid inkörning..
drar knappt nå mer, ibland t.om mindre för det är bättre förbränning i den nya cylindern
Pumpen blandar väl i 2% och man ska väl köra med 2,5% på en 70cc sport cylinder?
Tjenare! hade tänkt köpa en ny cylinder, ge föslag på vad för någon samt alla grejer jag behöver till förgasare,membran, insugningsgummi mm mins 70cc högst 75cc till yamaha dt50 08
Är det bara kolvringarna som skiljer?
Malossi MHR 80
och
Malossi MHR Replica 80
tacksam för svar och vill gärna ni berättar mer skillnader på dom om det finns sen skulle jag vilja veta vad max varvet är på cylindrarna orginal?
Drome skrev:Är det bara kolvringarna som skiljer?
Malossi MHR 80
och
Malossi MHR Replica 80
tacksam för svar och vill gärna ni berättar mer skillnader på dom om det finns sen skulle jag vilja veta vad max varvet är på cylindrarna orginal?
MVH: Drome
MHR har lite vassare portar än replican, annars är det bara kolvringarna, kör replica kolv i min MHR för längre livstid och bättre kompression.
Drome skrev:Är det bara kolvringarna som skiljer?
Malossi MHR 80
och
Malossi MHR Replica 80
MVH: Drome
MHR har lite vassare portar än replican, annars är det bara kolvringarna, kör replica kolv i min MHR för längre livstid och bättre kompression.
okej tack för svar! men hur ofta byter du kolv ungefär? klarar du dig i ett år?
och är det bra drag i den?
NiXon skrev:tjena vilken cylinder ska jag ha för att få bäst bottendrag på AM6?
ska användas med rensat originalrör och originalvev och ev 19/21mm förgasare.
barikit 80cc/polini guss 80cc
helst 70cc, vågar inte gå högre med originalvev
men dom där två 80cc är inte så farliga för veven om den inte är väldigt dåligt skick!
Ska byta ut en sprucken cylinder på en Rieju Drac 30- moppe. Har de samma cylinder som en EU moppe så att det bara är att köpa AM6 cylindern från Motorforce som finns på twostroke.se?
Ska köpa en Airsal 74cc till min Derbi drd racing med EBS motorn. Moppen har gått cirka 1600 mil, inget glapp i orginal veven. Bör jag vara orolig för hållbarheten?
Hur tror ni cylindern kommer leverera med ett mk thrower med 12/53 alt 13/53 drevning, eller urpluggat orginal. Berätta gärna om det blir stor skillnad mellan rören med 74cc
nightprowler skrev:Ska köpa en Airsal 74cc till min Derbi drd racing med EBS motorn. Moppen har gått cirka 1600 mil, inget glapp i orginal veven. Bör jag vara orolig för hållbarheten?
Hur tror ni cylindern kommer leverera med ett mk thrower med 12/53 alt 13/53 drevning, eller urpluggat orginal. Berätta gärna om det blir stor skillnad mellan rören med 74cc
MVH/ Lukas
Ja blir lite skillnad om du ,cylindern gör verkligen skillnad men rören är ju rätt lika
nightprowler skrev:Ska köpa en Airsal 74cc till min Derbi drd racing med EBS motorn. Moppen har gått cirka 1600 mil, inget glapp i orginal veven. Bör jag vara orolig för hållbarheten?
MVH/ Lukas
Ja blir lite skillnad om du ,cylindern gör verkligen skillnad men rören är ju rätt lika
tycker det är ganska stor skillnad på mk röret och det urpluggade. hur fort tror ni den kommer gå då? kommer den palla med org vev och lager?
MVH/ Lukas
ja utan problem, 90+- beroende på drev
tycker det är ganska stor skillnad på mk röret och det urpluggade. hur fort tror ni den kommer gå då? kommer den palla med org vev och lager?
juniorjesper skrev:Har en Barikit 74 nu, sliten men skulle det vara stor förlust/skillnad med en Mk handmade 70 lr någon gjutjärn? Då jag vill den ska hålla bra..
om inte du har nå ruskiga repor i cylindern så skulle jag rekommendera dig och köpa en ny kolv :wink: kom i håg bara när de är gjutjärn så behövs de inköras en aning och hälla i lite mer olja i tanken :)
juniorjesper skrev:Har en Barikit 74 nu, sliten men skulle det vara stor förlust/skillnad med en Mk handmade 70 lr någon gjutjärn? Då jag vill den ska hålla bra..
om inte du har nå ruskiga repor i cylindern så skulle jag rekommendera dig och köpa en ny kolv kom i håg bara när de är gjutjärn så behövs de inköras en aning och hälla i lite mer olja i tanken
Den är sopslut :p nicasilsläpp lite här o där :p
Men är det stor effekt skillnad? Klart det var skillnad med barikit, men inte sån där super skillnad..
Går ju inte ens 100..
96 på gps
Furia 02
Cylinder: B̶a̶r̶i̶k̶i̶t̶ ̶7̶4̶c̶c̶ Original
Förgasare: Dellorto 12 mm, 1̶1̶5 80 munstycke, TunR ostrypt insug
Drev: 15-52
Avgas: Original krök med Thrower dämpare/Fasmen underliggande http://www.youtube.com/juniorjesper