tjena! som rubriken lyder så undrar jag om det är fel att ha skruven längst ut? det är oboybrunt tändstift, OBS: luftskruven va längst ut när jag köpte förgasarn
tar förgasaren vinkla den exakt 33,3° och sen så slänger du konskenkorva blandat med choklad på luftskruven så toppar moppen 500 på framhjulet med backen i.
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
it is not the fart counts, it is the smell.
AntonBernhardsson02 skrev:tar förgasaren vinkla den exakt 33,3° och sen så slänger du konskenkorva blandat med choklad på luftskruven så toppar moppen 500 på framhjulet med backen i.
AntonBernhardsson02 skrev:tar förgasaren vinkla den exakt 33,3° och sen så slänger du konskenkorva blandat med choklad på luftskruven så toppar moppen 500 på framhjulet med backen i.
kom in på skype din gris
kan vi porta mina däck med imorgon lindfors? 7
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
it is not the fart counts, it is the smell.
kom in på skype din gris
kan vi porta mina däck med imorgon lindfors? 7
aa har du znetna hemma så skjuter vi hoan i huvudet
Om luftskruven är för långt ut finns risk att den börjar röra sig av vibrationerna, och du upptäcker det antagligen inte innan den vibrerat ut helt och försvunnit. Måste skruven justeras för långt ut eller för nära botten behövs byte av lågfartsmunstycket.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Om luftskruven är för långt ut finns risk att den börjar röra sig av vibrationerna, och du upptäcker det antagligen inte innan den vibrerat ut helt och försvunnit. Måste skruven justeras för långt ut eller för nära botten behövs byte av lågfartsmunstycket.
Ska jag byta upp eller ner på lågfartsmunstycket? Just nu har jag 42
kjsebbe skrev:Bara för att det är din egen tråd får du och din bror inte ignorera forumreglerna...
jag har läst reglerna, men det står ingentans att man inte får skoja till det?
Vad jag vet ska man hålla sig till topic
Precis, man kan skämta lite men det ska fortfarande ha med ämnet att göra Vad har skype med luftskruven att göra?
OnT: Ja du kan köra med luftskruven längst ut om den nu går bra så Dock så skulle jag rekommendera att du ändrar munstycken eftersom man ska normalt ha den 1-3 varv utskruvat
gilerahjärnan skrev:
jag har läst reglerna, men det står ingentans att man inte får skoja till det?
Precis, man kan skämta lite men det ska fortfarande ha med ämnet att göra Vad har skype med luftskruven att göra?
OnT: Ja du kan köra med luftskruven längst ut om den nu går bra så Dock så skulle jag rekommendera att du ändrar munstycken eftersom man ska normalt ha den 1-3 varv utskruvat
Pulze skrev:
vad ska jag byta för munstycke?
Har du bytt lågfarts munstycke någon gång? Får då kan du ha bytt till förstort Annars så kan det vara huvudmuntycket, eftersom man brukar behöva ändra luftskruven lite vid byte av det.
Pulze skrev:
huvudmunstycket. ca 2str mindre från vad du har nu borde duga, t.ex. om du har 80nu så byt till 78 osv
tetesnubben skrev:
huvudmunstycket. ca 2str mindre från vad du har nu borde duga, t.ex. om du har 80nu så byt till 78 osv
jag har 42 på lågfart, och 98 på huvudmunstycke på 73cc