Vad behöver man göra för att kunna sätta på Viva gaffel på speedfight? vet att de passar rakt av men menar bromsarna och hastighets mäter och typ kullager. vad måste köpas? och kan man sätta speedfight bromsoket på vivabromsen?
svar uppskattar så dessa klena single arms inte klarar ett skit
den passar rakt av, hastighetsmätarenvajern kommer inte fungerar att koppla in (det gör det inte på min iaf)
bromsok passar med några modifieringar (sätt en bricka mellan oket och gaffeln så är den någorlunda rätt placerad
Ludvig123456789 skrev:den passar rakt av, hastighetsmätarenvajern kommer inte fungerar att koppla in (det gör det inte på min iaf)
bromsok passar med några modifieringar (sätt en bricka mellan oket och gaffeln så är den någorlunda rätt placerad
Om jag köper en Beggad Gaffel, Måste jag köpa kullager och sådant?
Skiter i hastighetsmätaren, ska ha Nudebar endå.
Finns det någon form av guide på hur mn byter gaffel?
Nån som vet hur man byter Gaffel rent generellt, behöver inte vara på speedfight som har kik eller liknande? utifall behöver ställa frågor
Senast redigerad av M4mmsen den 10 maj 2013, 09:37, redigerad totalt 1 gånger.
Ludvig123456789 skrev:den passar rakt av, hastighetsmätarenvajern kommer inte fungerar att koppla in (det gör det inte på min iaf)
nej, det finns ingen gudide för det är så simpelt! Du tar bara av gaffeln (håll koll på lagren) och dsedan sätter du på den nya på samma sätt!
nej, det finns ingen gudide för det är så simpelt! Du tar bara av gaffeln (håll koll på lagren) och dsedan sätter du på den nya på samma sätt!
Så jag behöver inte byta kullager? eller rekomenderas det? Hardu typ kik för jag har en massa frågor.
Ludvig123456789 skrev:
Så jag behöver inte byta kullager? eller rekomenderas det? Hardu typ kik för jag har en massa frågor.
Du kan byta ramlagret om du vill, men behövs inte, inget i hjulet behövs bytas
En sista fråga, Mitt styre ny är lite snett och "hårt" på vissa ställen bär man svänger. Vet du vad det kan bero på?
Det kan bero på fler saker som t.ex att kullager är trasiga, men om styret dessutom är snett så kan själva stången på gaffelbryggan (hoppas du förstår vilken jag menar menar ) ha blivit sne
tetesnubben skrev:Det kan bero på fler saker som t.ex att kullager är trasiga, men om styret dessutom är snett så kan själva stången på gaffelbryggan (hoppas du förstår vilken jag menar menar ) ha blivit sne
Är det mer värt att laga kullagren och leva med att den är ca 1-2cm sned eller Skaffa en Vivagaffel som inte är en äcklig singlearm?
tetesnubben skrev:Det kan bero på fler saker som t.ex att kullager är trasiga, men om styret dessutom är snett så kan själva stången på gaffelbryggan (hoppas du förstår vilken jag menar menar ) ha blivit sne
Är det mer värt att laga kullagren och leva med att den är ca 1-2cm sned eller Skaffa en Vivagaffel som inte är en äcklig singlearm?
Kullagrena kan ju vara hela Men beror på vad du tycker, jag bytte gaffel när min vart sne. Dock så vart den så sne att det inte gick att svänga
Kullagrena kan ju vara hela Men beror på vad du tycker, jag bytte gaffel när min vart sne. Dock så vart den så sne att det inte gick att svänga
Men hur mkt kostar viva gaffeln?
Venne, letar efter någon som säljer en :/ Om någon som läser detta och har en Vivacity gaffel samt bor i Stockholm, messa 0700925520.