Hej behöver hjälp med min yamaha dt50r -04, den orkar inte varva ut vid lägre hastigheter, den som hackar fram eller hur man ska förklara det, har fungerat fint innan och det började bara helt plötsligt, den går även väldigt segt nu händer inte så mycket när man trycker på gasen, men vid högre hastigheter typ 50+ så går den ganska normalt.
Den är urpluggad och har 102 i munstycke men det har fungerat helt perfekt förrut, har rengjort förgasaren och luftfiltret i luftburken även köpt nytt tändstift, det gamla tändstiftet var ganska svart. Vad tror ni det kan vara, tjuvluft elr något?
Väldigt tacksam för svar då de är fint väder och jag vill köra
SNODDAS15 skrev:bööar/blöddrar den? varvar den upp sig sj på tomgången isåfall är det tjuvluft
Den går inte upp av sig själv i tomgång, jaa asså den böar inte tror inte den blöddrar helelr, låter som att det sitter nån varvregulator elr något, den som hackar fram vid full gas
Dillpojken skrev:Testa byt till 80 munstycke och se om den går bättre
Jo jag vet 102 låter lite stort men grejen är ju att den har fungerat felfritt innan och har ägt moppen över 1 år så känns ju lite skumt att jag skulle behöva byta munstycke nu?
Jo jag vet 102 låter lite stort men grejen är ju att den har fungerat felfritt innan och har ägt moppen över 1 år så känns ju lite skumt att jag skulle behöva byta munstycke nu?
jo men det är värt o testa..
Ja men vill helst slippa de för de är ju ett jävla projekt å byta munstucke på en dt och de känns inte riktigt som att det är problemet pga att den har fungerat så fint i 1 år, någon som har någon annan ide före jag måste riva ner hela skiten igen för att byta munstycke.