Polini 70cc helt ny kolv och topplock
Stage6 replica pro rör
Metrakit koppling
Dellerto 17,5mm förgasare.
Stage6 rem
Nu till problemet. När jag gasar och då menar jag fullgas så accelererar den väldigt långsamt, det tar typ 4-5 sekunder innan den ens rullar och det går så himla segt att det inte är sant.
Tänkte att det kan vara vikterna, men där låg det redan 4g vikter. Då tänkte jag att det kan vara kopplingsfjädern, bytte det med men det hjälpte ändå inte. Alltså dem accelererar så segt att orginal stalker tar mig hur lätt som helt. Man hör hur motorn anstränger sig när jag står still och gasar fullt men åker så himla dåligt. Hoppas att den finns några erfarna som kan svara på mina frågor. Är väldigt tacksam för all typ av hjälp.
Med vänlig hälsning,
Senast redigerad av Cuneyt den 8 maj 2013, 00:50, redigerad totalt 3 gång.
Polini 70cc helt ny kolv och topplock
Stage6 replica pro rör
Metrakit koppling
Dellerto 17,5mm förgasare.
Stage6 rem
Nu till problemet. När jag gasar och då menar jag fullgas så accelererar den väldigt långsamt, det tar typ 4-5 sekunder innan den ens rullar och det går så himla segt att det inte är sant.
Tänkte att det kan vara vikterna, men där låg det redan 4g vikter. Då tänkte jag att det kan vara kopplingsfjädern, bytte det med men det hjälpte ändå inte. Alltså dem accelererar så segt att orginal stalker tar mig hur lätt som helt. Man hör hur motorn anstränger sig när jag står still och gasar fullt men åker så himla dåligt. Hoppas att den finns några erfarna som kan svara på mina frågor. Är väldigt tacksam för all typ av hjälp.
ROBBAN_Derbi skrev:Testa med lättare vikter, polare har 2.7 med 70 på stalkern. Testa lättare iaf.
För att vara ärlig så tror jag inte att det är vikterna. Alltså så segt som den axxar, är helt osannolikt. Känns som att jag har 20g vikter haha. Det sitter 4 eller 4,5 just nu. Alltså motorn låter piggt som den ska men saken är den att den bara inte åker. Kontrollerade remmen med. Såg helt okej ut. Jag har nästan kontrollerat allt, det är säkert att jag har missat något men exakt vad kommer jag inte på. Är tacksam för all hjälp hittills.
Volvo21 skrev:Kolla luften i däcken, åkt på det en gång tidigare! Blir lite pinsamt när man står där och märker att luften är dålig ^^
Hahahaha, kan tänka mig det .. Men luften på däcken är bra, det har jag kontrollerat. Tror nog att kopplingen var sliten. Skall testa med en ny koppling, sen om någon har erfarenhet av hur en sliten koppling ser ut så vore jag tacksam om jag kunde få en förklaring på det eller bild.
bensinskalle skrev:BYT RUBRIK OCH LÄS REGLERNA INNAN DU ÅTERKOMMER
Sorry. Jag är helt ny här. Försöker att anpassa mig. Förstår inte heller vad du menar med att jag ska byta rubrik? Till vad t.ex.
Med vänlig hälsning,
Citerat ur reglerna:
-För att en tråd ska accepteras av moderatorer i forumet så måste den ha ett vettigt topic ( rubrik ).
-Orden "hjälp" och "problem" är därför förbjudna p.g.a. att dom är 0% informativa. Att använda mer än ett ( 1 ) utropstecken och/ eller frågetecken på rad är ej tillåtet. Att endast använda versaler är ej tillåtet. (Gäller ej projekttrådar som har fri topic:sättning.)
-Topic:et ska vara informerande och tala om för läsaren vad tråden handlar om, inte tigga läsare. Ex:
Dåligt topic = HJÄLP!!!! Derbi problem!?!?!?!?!SNABBA SVAR FFS
Bra topic = Derbi läcker kylarvatten!
I de tre mopedforumen ( cross/sm, scooter och veteran ) gäller även att en regelrätt, och därigenom acceptabel, rubrik ska innehålla:
- Problemets art
- Mopedens/ fordonets modell
-Ej godkänt topic behandlas som felpost.
Rubriken är alltså där du skrivit "Mopeden accelererar segt!!!". Kikar du igenom citatet borde du hitta två fel i den rubriken.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:BYT RUBRIK OCH LÄS REGLERNA INNAN DU ÅTERKOMMER
Sorry. Jag är helt ny här. Försöker att anpassa mig. Förstår inte heller vad du menar med att jag ska byta rubrik? Till vad t.ex.
Med vänlig hälsning,
Citerat ur reglerna:
-För att en tråd ska accepteras av moderatorer i forumet så måste den ha ett vettigt topic ( rubrik ).
-Orden "hjälp" och "problem" är därför förbjudna p.g.a. att dom är 0% informativa. Att använda mer än ett ( 1 ) utropstecken och/ eller frågetecken på rad är ej tillåtet. Att endast använda versaler är ej tillåtet. (Gäller ej projekttrådar som har fri topic:sättning.)
-Topic:et ska vara informerande och tala om för läsaren vad tråden handlar om, inte tigga läsare. Ex:
Dåligt topic = HJÄLP!!!! Derbi problem!?!?!?!?!SNABBA SVAR FFS
Bra topic = Derbi läcker kylarvatten!
I de tre mopedforumen ( cross/sm, scooter och veteran ) gäller även att en regelrätt, och därigenom acceptabel, rubrik ska innehålla:
- Problemets art
- Mopedens/ fordonets modell
-Ej godkänt topic behandlas som felpost.
Rubriken är alltså där du skrivit "Mopeden accelererar segt!!!". Kikar du igenom citatet borde du hitta två fel i den rubriken.
Nu förstod jag det mycket tydligare! Hoppas att rubriken duger .
Tackar och bockar! Jag är ganska ny så jag kan inte reglerna in och ut, så jag lär mig för varje dag. Men en gång ingen gång brukar man säga. Tack för hjälpen förresten! Tummen upp.