men kolla om den glappar något då när du tar av cylindern?erikpetersen97 skrev:det är just det jag är rädd för. om veven går itu så tar det lång tid innan jag har pengar till en ny. plus att det kostar att lämna in den också
varför ta bort boost bottle????LennartTuning skrev:du kan hänga av boostbottlen till att börja med.
org veven pallar om den är fräsch
Nej, packningar en en engångsvara.erikpetersen97 skrev:varför ta bort boost bottle????LennartTuning skrev:du kan hänga av boostbottlen till att börja med.
org veven pallar om den är fräsch
jag är den tredje ägaren av mopeden. den första har trimmat den sen andra har kört allt org förutom cdi.
sen då har jag fixat resten nu.
så om veven är fräsch vet jag ej
extra fråga: man kan ta av topplock och cylinder och kolla kolven utan att man måste byta packningar????
Ja, du kan börja plocka isär det, men var beredd på att cylinderfotspackningen kan sitta fast mot cylindern på ena sidan och mod blocket på andra sidan. Och går sönder om du sliter i den.erikpetersen97 skrev:varför ta bort boost bottle????LennartTuning skrev:du kan hänga av boostbottlen till att börja med.
org veven pallar om den är fräsch
jag är den tredje ägaren av mopeden. den första har trimmat den sen andra har kört allt org förutom cdi.
sen då har jag fixat resten nu.
så om veven är fräsch vet jag ej
extra fråga: man kan ta av topplock och cylinder och kolla kolven utan att man måste byta packningar????
okay tack då testar jag det imorgon tror jagxoldero skrev:Ja, du kan börja plocka isär det, men var beredd på att cylinderfotspackningen kan sitta fast mot cylindern på ena sidan och mod blocket på andra sidan. Och går sönder om du sliter i den.erikpetersen97 skrev:varför ta bort boost bottle????LennartTuning skrev:du kan hänga av boostbottlen till att börja med.
org veven pallar om den är fräsch
jag är den tredje ägaren av mopeden. den första har trimmat den sen andra har kört allt org förutom cdi.
sen då har jag fixat resten nu.
så om veven är fräsch vet jag ej
extra fråga: man kan ta av topplock och cylinder och kolla kolven utan att man måste byta packningar????
Alltså, om packningarna inte är fina när du har plockat av allt, så måste du ha nya.
Ta tag i vevstaken och kolla om den glappar upp och ner. Om den inte glappar över huvud taget ska det fungera med en värre cylinder