Yamaha Silder 06 problem

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
Robbac
Elmoped

Yamaha Silder 06 problem

Inlägg av Robbac »

Tjena,

För 2 dagar sedan så (jag vet inte hur jag ska förklara det här men jag gör ett försök) körde jag lite offroad och helt plötsligt när jag gasade så kunde jag bara få upp den till 20-30 riktigt sakta (ungefär 50 meter) sedan gick den som vanligt igen.

Jag testade att ta bort och tvätta luftfiltret, satt tillbaka allt men fortfarande samma problem.

jag har ingen aning vad jag ska göra så jag hoppas på att få lite hjälp här :)

Jag uppskattar all hjälp otroligt mycket, tack!

//Robin
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Re: Yamaha Silder 06 problem

Inlägg av ***MATTE*** »

Robbac skrev:Tjena,

För 2 dagar sedan så (jag vet inte hur jag ska förklara det här men jag gör ett försök) körde jag lite offroad och helt plötsligt när jag gasade så kunde jag bara få upp den till 20-30 riktigt sakta (ungefär 50 meter) sedan gick den som vanligt igen.

Jag testade att ta bort och tvätta luftfiltret, satt tillbaka allt men fortfarande samma problem.

jag har ingen aning vad jag ska göra så jag hoppas på att få lite hjälp här :)

Jag uppskattar all hjälp otroligt mycket, tack!

//Robin
rengör förgasaren med så är nog problemet löst :) tippar på att du ha fått skit i den me ;)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Robbac
Elmoped

Inlägg av Robbac »

och för mig som inte är den bästa på det här, hur fan ska jag komma in och ta bort den? ^^
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

Robbac skrev:och för mig som inte är den bästa på det här, hur fan ska jag komma in och ta bort den? ^^
det får någon annan förklara vet inte redigt hur det sitter på en scooter ;)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Robbac
Elmoped

Inlägg av Robbac »

okey tack endå! :D
drumsgaming
Elmoped

Inlägg av drumsgaming »

Tjena! bara ta av luftboxen så ser du förgasaren där... Du har en bensin slang som går till förgasaren som är svart och rätt så stor... Om du ska gö rent förgasaren och ta av den utan att du ska ha hela tanken på golvet så får du tömma tanken eller trycka ihop den och sen dra en stripe runt den.
Sedan är det bara att lossa dom andra slangarna lossa skruvarna (altså så du får isär hela förgasarn) sen lägger du den i bensin över natten ca 12h eller 24h sen så bara låt den torka montera ihop allt och se om det går bättre. Och den kommer inte starta på en gång då för att den inte har någon bensin i förgasarn då men det är bara att sätta tillbaka allt och stå och kicka i typ 5 min sen ska du se att det går fint :)
Låst