Mopeden rusar vid start

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
Gameboysnubben
Elmoped

Mopeden rusar vid start

Inlägg av Gameboysnubben »

Hej nu är det så här att jag har en speedfight 2 som jag hade nerplockad under vintern. Som jag sedan plockade ihop testade att starta den gick igång
helt fint. Sen två veckor senare testade jag att starta den igen då gick den inte igån så jag hämtade lite startgas och sprutade då så blöddrade den till och gick igång och dog efter 2-3 sekunder sedan testade jag igen samma sak gick inte.
Sen så skulle jag testa en sista gång då så började moppen åka iväg i fullfart
nästan som man gasade för fullt så att jag flög iväg med moppen och trillade såklart. så var den på fullgas fortfarande stängde av moppen och drog upp den ställde den på stödet återhämtade mig och testade igen då så drog den på fullvarv igen och undrade om throttelnålen hade hängt sig och skruvade av den och tittade men det verkade inte var något fel så vad ska jag göra. Nu går den inte igång alls och undrar vad jag ska göra. setupen är trimrör och strypningar dragna annars är allt orginal. förlåt om texten var lång ville få mer så mycket information som möjligt :)
Användarens profilbild
Twixness
Svårstartad skrothög

Re: Mopeden rusar vid start

Inlägg av Twixness »

Gameboysnubben skrev:Hej nu är det så här att jag har en speedfight 2 som jag hade nerplockad under vintern. Som jag sedan plockade ihop testade att starta den gick igång
helt fint. Sen två veckor senare testade jag att starta den igen då gick den inte igån så jag hämtade lite startgas och sprutade då så blöddrade den till och gick igång och dog efter 2-3 sekunder sedan testade jag igen samma sak gick inte.
nästan som man gasade för fullt så att jag flög iväg med moppen och trillade såklart. så var den på fullgas fortfarande stängde av moppen och drog upp den ställde den på stödet återhämtade mig och testade igen då så drog den på fullvarv igen och undrade om throttelnålen hade hängt sig och skruvade av den och tittade men det verkade inte var något fel så vad ska jag göra. Nu går den inte igång alls och undrar vad jag ska göra. setupen är trimrör och strypningar dragna annars är allt orginal. förlåt om texten var lång ville få mer så mycket information som möjligt :)
Prova att rengöra förgasaren och om du inte täpte igen hålen till cylindern och insuget så borde du öppna och rengöra där också sen kanske du ska kolla vad för munstycke du har, öppna och kolla hur koppling,variator ser ut?
Edit: kolla så inte vajern i gashantaget och trottlen har hängt sig eller typ rostat fast!
samt rengör lujftfiltret!
Kolla in mitt Speedfight 2 projekt!:D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 880#539880
Kolla in mitt Piaggio Typhoon Projekt:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 995#551995

INTRESSERAD AV GAMING KOLLA MIN CHANNEL DÅ!
www.youtube.com/user/TwixNess
Gameboysnubben
Elmoped

Re: Mopeden rusar vid start

Inlägg av Gameboysnubben »

Twixness skrev:
Gameboysnubben skrev:Hej nu är det så här att jag har en speedfight 2 som jag hade nerplockad under vintern. Som jag sedan plockade ihop testade att starta den gick igång
Prova att rengöra förgasaren och om du inte täpte igen hålen till cylindern och insuget så borde du öppna och rengöra där också sen kanske du ska kolla vad för munstycke du har, öppna och kolla hur koppling,variator ser ut?
Edit: kolla så inte vajern i gashantaget och trottlen har hängt sig eller typ rostat fast!
samt rengör lujftfiltret!
gadhandtaget är helt ok trottlen verkar inte har hängt sig luftfiltret kan jag kolla cylindern är det tätt men kan kolla variatorn eller kopplingen men tror det inte är något fel förgasaren rengorde jag förra veckan
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Kolla efter tjuvluft
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Skriv svar