Ja men som VAD. Mekaniker, försäljare, däckkrängare, taxichaffis kanske?gilerahjärnan skrev:haha nejbensinskalle skrev:Ska du bli en personbil?gilerahjärnan skrev: personbilmen jag tänkte gå inom personbils branschen, mekonomen eller liknande
Vill du gå fordon? gör det ist för o gå ett extra år iv är väll precis samma men går du tex fordon så har du ju inte bara teori vilket gör det roligare även mycket lättare matte svenska engelska man kan på de flesta friskolor komma in som yreksintroudiktion (stavning) med 0 betyggilerahjärnan skrev:vad blir roligare då? på iv, får man praktik första året?Jönköping skrev:Bara att kämpa som andra säger i 8an hade jag 0 betyg både hösten och våren sen 9ans höst hade jag 2st Slöjd och Teknik. 9ans vår fick jag 2 till Samhällskunskap och Hemkunskap.
Alltså 4st G
Kom sen in på yrkesintroduktion på JB Gymnasiet som Bilmekaniker och när jag började sa dem du kommer aldrig få något jobb. Jag sa jag har jobbat i ett år redan så du ska nog inte snacka utan fakta idiot. Nu har jag fått till några till betyg
Engelska [E]
Branchkunskap [D]
Fordonsteknik [C]
Och nu ska skolan lägga ner så får se vad det blir av mig kommer in på en annan skola de har 4 sökande vi hade 9 och då stängde dem ner.. Känns ju sådär.... Aja lycka till iaf det blir mycket roligare på gymnasiet
Plugga då!! sen gå fordon eller nåt där många nötter kommer in! det blir svårt att få ett bra jobb utan gymnasieutbildninggilerahjärnan skrev:jag har inte betyg för det "vanliga"PK skrev:Gå något annat än IV då? gå ett praktiskt ämne baragilerahjärnan skrev:tar nog gymnasie ändå, dock ser jag inte fram emot IVjag går fordon. det vi gör klarar vilken jävla dåre som helst
30k efter du har gått ellinjen, Godmorgon på dej!wasprocker skrev:Ursäkta,men jag förstår inte er som misslyckas med grundskolan. Fan, man behöver ju knappt lyssna på lektionerna. Anyway. Du ska nog satsa på gymnasieutbilning. Särskilt eftersom det är gratis. Utan gymnasieutbildning så kommer du komma lägst i samhället. DU kommer inte ens ha ett kast.
Ta ellinjen ist. 3 år utbildning sen är du uppe i 30k sträcket.