Skruvade ihop moppen. Massa saker över...

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Snowrider
Elmoped

Skruvade ihop moppen. Massa saker över...

Inlägg av Snowrider »

Tjena!

Hittade en vit rund liten sak under moppen precis då jag skruvat ihop den. Den har inget med förgasaren att göra, möjligtvis flottören. Pluppen har ett hål igenom sig och är i vit plast med en dia på va 1 cm. Var ska den sitta? moppen går ganska bra redan, är den nödvändig för funktionen? Är lite bakis och formulerar mig lite dåligt, men dom kunniga kanske fattar? Moppen är en Derbi Senda r 99. och hur klistrar man in bilder??[/img]
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

fixa upp en bild så blir det lättare :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
FiggeFerrum
Elmoped

Inlägg av FiggeFerrum »

låter som en throttelbricka, dvs brickan som nålen sitter fast i, den sitter ovanför throtteln under fjädern
Användarens profilbild
Snowrider
Elmoped

Inlägg av Snowrider »

och hur laddar man upp bilder? måste man ladda upp på annan hemsida och sedan länka?? Trottelbricka låter troligt, får kolla upp det!
Användarens profilbild
Snowrider
Elmoped

Inlägg av Snowrider »

Bild

Uploaded with ImageShack.us

hehe yey
Iso97
Elmoped

Inlägg av Iso97 »

Nålen till förgasarn sitter i den!
Bild
asti27
Svårstartad skrothög

Inlägg av asti27 »

den ska sitta "under" fjädern i trotteln (där man trär in wiren)
Användarens profilbild
Snowrider
Elmoped

Inlägg av Snowrider »

Misstänkte något sånt, skumt som fan att skiten går då.

Moderator får gärna ta bort tråden, fått svar på min dumma lilla fråga nu.
asti27
Svårstartad skrothög

Inlägg av asti27 »

Snowrider skrev:Misstänkte något sånt, skumt som fan att skiten går då.

den går men wiren kan hamna ur läge om man inte har dendär på plats. (egna erfarenheter)
Användarens profilbild
flaka-power
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av flaka-power »

asti27 skrev:

den går men wiren kan hamna ur läge om man inte har dendär på plats. (egna erfarenheter)
ur läge? det där är ju den som sitter i gasvajern om man har oljepump :P i mitten går en vajer upp till handtaget, sen sitter det en vajer på varje sida i domdär "spåren" där den ena går till oljepumpen och den andra till förgasaren :P http://cdn07.dayviews.com/103/_u3/_u2/_ ... _timme.jpg där är en bild på det :P den "klumpen" där uppe har en sån vit plast grej i sig :p
asti27
Svårstartad skrothög

Inlägg av asti27 »

flaka-power skrev:
asti27 skrev:

ur läge? det där är ju den som sitter i gasvajern om man har oljepump :P i mitten går en vajer upp till handtaget, sen sitter det en vajer på varje sida i domdär "spåren" där den ena går till oljepumpen och den andra till förgasaren :P http://cdn07.dayviews.com/103/_u3/_u2/_ ... _timme.jpg där är en bild på det :P den "klumpen" där uppe har en sån vit plast grej i sig :p
Jag har det i min dellorto förgasare iaf, kör dessutom utan oljepump :P
Användarens profilbild
flaka-power
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av flaka-power »

asti27 skrev:
flaka-power skrev:
asti27 skrev: den går men wiren kan hamna ur läge om man inte har dendär på plats. (egna erfarenheter)
Jag har det i min dellorto förgasare iaf, kör dessutom utan oljepump :P
finns en liknande som sitter i förgasaren som håller fast nålen så den rör sig när den ska :p såhär ser den dock ut Bild
den nere te höger :P
den som han la upp på bilden är den som delar enkel gasvajer från handtaget, till 2 där ena går till förgasaren och andra till oljepumpen. här är 2 bilder :P dock är detta från en kymco som har metall, och inte plast. min drac har också plast :p
Bild
Bild
så.. jag är VÄLDIGT säker vad den på hans bild är för något, den i förgasaren är inte solig och har dessutom bara en "väg" för en vajer att gå, och det är vajern till förgasaren som sitter i den :P den på bilden har 2 st och är betydligt kraftigare, precis som mina bilder haha :P så de du har löst där, den sitter ungefär 3/4 in på gasvajern (från handtagssidan) i en liten klump :p
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

Massa saker över..

Jo tjena, en sak.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Skriv svar