Lullig folköl?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Axel skrev:[spoiler]
runners skrev:
Axel skrev: Alkolister PLS.

och nej så kan du inte göra, dricker du två burkar 3.5or så blir det inte 7 %. Det var de dummaste jag hört, har du gått grundskolan? alkoholprocenten är ju densamma om du har en droppe eller ett hav med 3.5% öl.

Du är långt ute och reser och än löjligare gör du dig när du säger att du gått i grundskolan. Var det fel på din lärare eller ligger problemet hos dig?

Förstår du vad volymprocent är? Som jag tidigare sade är volymprocent mängden alkohol i procent. Allså mängden alkohol i totala mängden vätska. Alltså om man utvinner den rena alkoholen ur två burkar folköl så får du dubbelt så mycket alkohol. alltså sammanlagda mängden lika mycket alkohol från de två folkölen är som från en burk 7-procentig öl.

Men förklara i stället för hur du räknar, du med en fin grundskoleutbildning, synd att du inte lärt dig räkna bara.
[/spoiler]

Ursäkta, jag frågade dig ifall du gått grundskolan ens.

JA, citerade fel inlägg av dig.

skulle vara dethär
runners skrev:
Normalt har en starköl 5-5,5 -procent. En folköl har 3,5-procent. Men andra ord. Om du druckit två folköl 3,5-procent har du druckit sammanlagt 7-procent. Med andra ord efter 1,5 burk folköl har du uppnått samma alkoholmängd som om du druckit en starköl.

Anledningen till att jag inte dricker folköl beror inte på berusningen utan att den smakar piss.

Dvs här skriver du att om dricker två st folköl på 3.5% så har du druckti sammanlagt 7%, men det blir det ju inte utan alkoholhalten är ju alltid samma. Du säger ju det själv, alkohol i totala mängden vätska. Inget om att utvinna den och få i sig samma alkoholmängd, förrens i det senare inlägget.

På sätt o vis har du ju rätt att man får i sig samma mängd alkohol men att du får i dig samma procent alkohol är bull, tack för mig.

Som sagt! Så här är det, förtydligat: Alkoholen i varje burk är 3,5 -procent. Om du destilerar alkoholen från två burkar som du häller i en flaska. Sedan häller du den rena alkoholen från flaskan i en 43 cl alkoholfri öl. Hur stark är då denna öl ? Jo den är 7-procent. Den kan inte vara något annat.
Om du halsar snabbt två folköl i samma takt du normalt dricker en 7-procentig öl, känner du samma rus som du druckit just en 7-procentig öl.

Du säger att jag har rätt i att man får i sig samma mängd alkohol, men man får inte i sig samma procent???????? :D Du har ju druckit samma mängd alkohol? Då har du ju druckt samma mängd alkohol oavsett det är två folköl eller en starköl och då spelar inte procenten någon roll. Skillanden blir ju bara att du får pissa mer och att magen känns som en ballong.

Den som säger att det inte går att berusa sig på 3,5-procentiga öl har fel. Skillanden är bara att man får dricka mer och fortare, sedan bo framför dassastolen.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Axel skrev:[spoiler]
runners skrev:
Du är långt ute och reser och än löjligare gör du dig när du säger att du gått i grundskolan. Var det fel på din lärare eller ligger problemet hos dig?

Förstår du vad volymprocent är? Som jag tidigare sade är volymprocent mängden alkohol i procent. Allså mängden alkohol i totala mängden vätska. Alltså om man utvinner den rena alkoholen ur två burkar folköl så får du dubbelt så mycket alkohol. alltså sammanlagda mängden lika mycket alkohol från de två folkölen är som från en burk 7-procentig öl.

Men förklara i stället för hur du räknar, du med en fin grundskoleutbildning, synd att du inte lärt dig räkna bara.
[/spoiler]

skulle vara dethär
runners skrev:
Normalt har en starköl 5-5,5 -procent. En folköl har 3,5-procent. Men andra ord. Om du druckit två folköl 3,5-procent har du druckit sammanlagt 7-procent. Med andra ord efter 1,5 burk folköl har du uppnått samma alkoholmängd som om du druckit en starköl.

Anledningen till att jag inte dricker folköl beror inte på berusningen utan att den smakar piss.

Dvs här skriver du att om dricker två st folköl på 3.5% så har du druckti sammanlagt 7%, men det blir det ju inte utan alkoholhalten är ju alltid samma. Du säger ju det själv, alkohol i totala mängden vätska. Inget om att utvinna den och få i sig samma alkoholmängd, förrens i det senare inlägget.

På sätt o vis har du ju rätt att man får i sig samma mängd alkohol men att du får i dig samma procent alkohol är bull, tack för mig.
För att stödja dig!

7% starköl 500ml
0.07*500 = 35ml ren sprit

3.5% folköl 500ml
0.035*500 = 17.5ml
17.5*2 = 35ml ren sprit.
Helt Räser
runners
King of the street

Inlägg av runners »

AndreWidestedt skrev:
Axel skrev:[spoiler][/spoiler]

skulle vara dethär

För att stödja dig!

7% starköl 500ml

3.5% folköl 500ml
0.035*500 = 17.5ml
17.5*2 = 35ml ren sprit.

3,5-procent, 500 ml ggr 2 = 35 ml ren sprit.

7-procent, starköl 500ml = 35 ml ren sprit.

Precis vad jag säger. Vad stöder du? :?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

[spoiler]
runners skrev:
AndreWidestedt skrev:
För att stödja dig!

7% starköl 500ml

3.5% folköl 500ml
0.035*500 = 17.5ml
17.5*2 = 35ml ren sprit.

3,5-procent, 500 ml ggr 2 = 35 ml ren sprit.

7-procent, starköl 500ml = 35 ml ren sprit.

Precis vad jag säger. Vad stöder du? :?
[/spoiler]

Visa bara uträkningen, blir lättare att förstå att man dricker samma mängd alkohol då.
Helt Räser
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

om du har två burkar 3,5% öl och dricker båda dom så har du fått i dig lika mycket alkohol som en 7% men det blir INTE 7% bara för att du druckit två!
iom att mängden vätska du har druckit har ökat lika mycket som mängden alkohol så det är fortfarande bara 3,5% alkohol i den vätskan du druckit.
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
runners
King of the street

Inlägg av runners »

streamjr skrev:om du har två burkar 3,5% öl och dricker båda dom så har du fått i dig lika mycket alkohol som en 7% men det blir INTE 7% bara för att du druckit två!
iom att mängden vätska du har druckit har ökat lika mycket som mängden alkohol så det är fortfarande bara 3,5% alkohol i den vätskan du druckit.
Bra uttryckt, mängden alkohol har man fortfarande druckit. I varje burkl är 3,5 % men räknar man sammanlagda mängden när man dricker flera blir det samma sak. Skillnaden blir bara att man får pissa mer. :?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

runners skrev:
streamjr skrev:om du har två burkar 3,5% öl och dricker båda dom så har du fått i dig lika mycket alkohol som en 7% men det blir INTE 7% bara för att du druckit två!
Bra uttryckt, mängden alkohol har man fortfarande druckit. I varje burkl är 3,5 % men räknar man sammanlagda mängden när man dricker flera blir det samma sak. Skillnaden blir bara att man får pissa mer. :?
ja det blir samma mängd men det blir INTE samma % och du blir inte lika full då du kommer pissa ur dig allt innan kroppen hinner ta upp alkoholen
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
runners
King of the street

Inlägg av runners »

streamjr skrev:
runners skrev:
ja det blir samma mängd men det blir INTE samma % och du blir inte lika full då du kommer pissa ur dig allt innan kroppen hinner ta upp alkoholen

NÄÄÄ! Nu lägger vi ner...annars kommer vi bara att slå våra datorer i skallen på varandra :D
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Jaja räcker här nu. Finns en dryckestråd ni får använda.

Låser här.
Låst