Aerox dör efter ett tag

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
segaerox
Elmoped

Aerox dör efter ett tag

Inlägg av segaerox »

Tjena, jag och min kompis renoverade hans motor. Men nu när vi startar den så går den 50-100 meter sen lägger den av. Kan tillägga att vi använder startgas. Är det felbestyckad förgasare? Den går rent med startas iaf. Är inte det tecken på att motorn vill ha mer syre? Skulle va schysst med lite tips!:)
Användarens profilbild
Twixness
Svårstartad skrothög

Re: Aerox dör efter ett tag

Inlägg av Twixness »

segaerox skrev:Tjena, jag och min kompis renoverade hans motor. Men nu när vi startar den så går den 50-100 meter sen lägger den av. Kan tillägga att vi använder startgas. Är det felbestyckad förgasare? Den går rent med startas iaf. Är inte det tecken på att motorn vill ha mer syre? Skulle va schysst med lite tips!:)
vad har ni bytat? vad är det för setup? vilket munstycke? lite mer info hade inte skadat;)
Kolla in mitt Speedfight 2 projekt!:D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 880#539880
Kolla in mitt Piaggio Typhoon Projekt:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 995#551995

INTRESSERAD AV GAMING KOLLA MIN CHANNEL DÅ!
www.youtube.com/user/TwixNess
segaerox
Elmoped

Re: Aerox dör efter ett tag

Inlägg av segaerox »

Twixness skrev:
segaerox skrev:Tjena, jag och min kompis renoverade hans motor. Men nu när vi startar den så går den 50-100 meter sen lägger den av. Kan tillägga att vi använder startgas. Är det felbestyckad förgasare? Den går rent med startas iaf. Är inte det tecken på att motorn vill ha mer syre? Skulle va schysst med lite tips!:)
vad har ni bytat? vad är det för setup? vilket munstycke? lite mer info hade inte skadat;)
Samma bestyckning som i somras. Original cylinder, ny kolv, zx leovince rör. Och så :) Men det är sjukt, den går på tomgång, och varvar ur rent. Men plötsligt så dör den helt...
Skriv svar