man känner inget efter 3 folkisar, inte efter 6 heller, inte efter tolv heller, så det är nog köpa riktig öl om du vill dricka för att bli full, annars räcker ju folkisarAndreWidestedt skrev:klart man kan, men då lär du pissa sönder hela kvällen!
500ml 3.5% öl = 1 4cl shot (40%)
Så efter 3 folköl ska du nog känna av nått
runners skrev:Normalt har en starköl 5-5,5 -procent. En folköl har 3,5-procent. Men andra ord. Om du druckit två folköl 3,5-procent har du druckit sammanlagt 7-procent. Med andra ord efter 1,5 burk folköl har du uppnått samma alkoholmängd som om du druckit en starköl.
Anledningen till att jag inte dricker folköl beror inte på berusningen utan att den smakar piss.
Beskriv på vilket sätt du räknar då!Mura skrev:runners skrev:Normalt har en starköl 5-5,5 -procent. En folköl har 3,5-procent. Men andra ord. Om du druckit två folköl 3,5-procent har du druckit sammanlagt 7-procent. Med andra ord efter 1,5 burk folköl har du uppnått samma alkoholmängd som om du druckit en starköl.
Anledningen till att jag inte dricker folköl beror inte på berusningen utan att den smakar piss.
går tyvär inte att räkna på det sättet :/
spelar ingen roll hur många du dricker, fortfarande inte mer än 3,5%runners skrev:Normalt har en starköl 5-5,5 -procent. En folköl har 3,5-procent. Men andra ord. Om du druckit två folköl 3,5-procent har du druckit sammanlagt 7-procent. Med andra ord efter 1,5 burk folköl har du uppnått samma alkoholmängd som om du druckit en starköl.
Men det spelar inte någon roll då om du dricker starköl på 5,5 procent, det är ju inte mer än 5,5-procent hur många du än dricker. Varför blir du mer berusad ju fler du dricker då ??? Är det för att det är starköl och inte folköl eller? Hallå vakna!streamjr skrev:spelar ingen roll hur många du dricker, fortfarande inte mer än 3,5%runners skrev:Normalt har en starköl 5-5,5 -procent. En folköl har 3,5-procent. Men andra ord. Om du druckit två folköl 3,5-procent har du druckit sammanlagt 7-procent. Med andra ord efter 1,5 burk folköl har du uppnått samma alkoholmängd som om du druckit en starköl.
för att det är 2% mer alkohol i dom?runners skrev:Men det spelar inte någon roll då om du dricker starköl på 5,5 procent, det är ju inte mer än 5,5-procent hur många du än dricker. Varför blir du mer berusad ju fler du dricker då ??? Är det för att det är starköl och inte folköl eller? Hallå vakna!streamjr skrev:spelar ingen roll hur många du dricker, fortfarande inte mer än 3,5%runners skrev:Normalt har en starköl 5-5,5 -procent. En folköl har 3,5-procent. Men andra ord. Om du druckit två folköl 3,5-procent har du druckit sammanlagt 7-procent. Med andra ord efter 1,5 burk folköl har du uppnått samma alkoholmängd som om du druckit en starköl.
runners skrev:Beskriv på vilket sätt du räknar då!Mura skrev:runners skrev:Normalt har en starköl 5-5,5 -procent. En folköl har 3,5-procent. Men andra ord. Om du druckit två folköl 3,5-procent har du druckit sammanlagt 7-procent. Med andra ord efter 1,5 burk folköl har du uppnått samma alkoholmängd som om du druckit en starköl.
0,035*50=1,75clMura skrev:runners skrev:Beskriv på vilket sätt du räknar då!Mura skrev:
aldrig varit särskilt bra på matte :/
nej men googla om det så lovar jag att du kmr inse att du har fel
Alkolister PLS.runners skrev:Man räknar volymprocent, alltså volymen alkohol som finns i mängden vätska, vilket är 3,5-procent av totala enheten. Om du dricker två burkar av 50 cl med 3,5-procent har du druckit en större mängd vätska i förhållande till om du druckit två burkar 50 cl starköl med 5,5-procent. Men samtidigt har du den sammanlagda mängden alkohol som uppnår 7-procent. Det tar längre tid att berusa sig på folköl därför att man dricker större mängd vätska samtidigt.
Sedan är det individuellt om hur mycket alkohol personer tål. Någon blir redlös efter två burkar starköl, andra kan dricka flera. Berusningen beror även till stor del på hur mycket personen väger, i vilken kondition och hur mycket berusad man blir på en viss mängd alkohol kan variera från tillfälle till tillfälle.
personer som dricker ofta tål i regel mer alkohol än de som dricker alkohol mera sällan. Det är inte ovanligt att alkoholister kan ha 2-3 promille i blodet och fortfarande stå på kryckorna.
Axel skrev:Alkolister PLS.runners skrev:Man räknar volymprocent, alltså volymen alkohol som finns i mängden vätska, vilket är 3,5-procent av totala enheten. Om du dricker två burkar av 50 cl med 3,5-procent har du druckit en större mängd vätska i förhållande till om du druckit två burkar 50 cl starköl med 5,5-procent. Men samtidigt har du den sammanlagda mängden alkohol som uppnår 7-procent. Det tar längre tid att berusa sig på folköl därför att man dricker större mängd vätska samtidigt.
Sedan är det individuellt om hur mycket alkohol personer tål. Någon blir redlös efter två burkar starköl, andra kan dricka flera. Berusningen beror även till stor del på hur mycket personen väger, i vilken kondition och hur mycket berusad man blir på en viss mängd alkohol kan variera från tillfälle till tillfälle.
personer som dricker ofta tål i regel mer alkohol än de som dricker alkohol mera sällan. Det är inte ovanligt att alkoholister kan ha 2-3 promille i blodet och fortfarande stå på kryckorna.
och nej så kan du inte göra, dricker du två burkar 3.5or så blir det inte 7 %. Det var de dummaste jag hört, har du gått grundskolan? alkoholprocenten är ju densamma om du har en droppe eller ett hav med 3.5% öl.
[/spoiler]runners skrev:Axel skrev:Alkolister PLS.runners skrev:Man räknar volymprocent, alltså volymen alkohol som finns i mängden vätska, vilket är 3,5-procent av totala enheten. Om du dricker två burkar av 50 cl med 3,5-procent har du druckit en större mängd vätska i förhållande till om du druckit två burkar 50 cl starköl med 5,5-procent. Men samtidigt har du den sammanlagda mängden alkohol som uppnår 7-procent. Det tar längre tid att berusa sig på folköl därför att man dricker större mängd vätska samtidigt.
och nej så kan du inte göra, dricker du två burkar 3.5or så blir det inte 7 %. Det var de dummaste jag hört, har du gått grundskolan? alkoholprocenten är ju densamma om du har en droppe eller ett hav med 3.5% öl.
Du är långt ute och reser och än löjligare gör du dig när du säger att du gått i grundskolan. Var det fel på din lärare eller ligger problemet hos dig?
Förstår du vad volymprocent är? Som jag tidigare sade är volymprocent mängden alkohol i procent. Allså mängden alkohol i totala mängden vätska. Alltså om man utvinner den rena alkoholen ur två burkar folköl så får du dubbelt så mycket alkohol. alltså sammanlagda mängden lika mycket alkohol från de två folkölen är som från en burk 7-procentig öl.
Men förklara i stället för hur du räknar, du med en fin grundskoleutbildning, synd att du inte lärt dig räkna bara.
runners skrev:
Normalt har en starköl 5-5,5 -procent. En folköl har 3,5-procent. Men andra ord. Om du druckit två folköl 3,5-procent har du druckit sammanlagt 7-procent. Med andra ord efter 1,5 burk folköl har du uppnått samma alkoholmängd som om du druckit en starköl.