http://www.blocket.se/vi/46231990.htm har varit och kollat på den och motorn såg ut att sitta i original färsten.Xpressen skrev:Derbi med AM6, lär va jobbigt med fästen :/ har du nnågon länk?
Du kmr inte bli besviken på AM6, skitbra motorer som går att trimma rejält, sen vafan föredrar du då hjärnan?gilerahjärnan skrev:torrkopplingJakzu skrev:Vad är det som är skit med AM6 om jag får fråga?gilerahjärnan skrev:AM6 är rena skiten, köp en äkta Derbi ist
Men får jag ett bra "andrahands" värde på den när jag säljer den med tanke på att den inte är original?Persson97 skrev:Du kmr inte bli besviken på AM6, skitbra motorer som går att trimma rejält, sen vafan föredrar du då hjärnan?gilerahjärnan skrev:torrkopplingJakzu skrev: Vad är det som är skit med AM6 om jag får fråga?
hahahahahha vet du äns vad du snackar om ? XD snälla sluta säga saker som inte stämmer, AM6 och Derbi är minst lika bra båda är bra och bara för du har Derbi så är inte den bäst!gilerahjärnan skrev:torrkopplingJakzu skrev:Vad är det som är skit med AM6 om jag får fråga?gilerahjärnan skrev:AM6 är rena skiten, köp en äkta Derbi ist
Kanske inte, men det du kan göra är att sälja AM6:an och köpa en Derbi motor ist när du ska sälja denErkki skrev:Men får jag ett bra "andrahands" värde på den när jag säljer den med tanke på att den inte är original?Persson97 skrev:Du kmr inte bli besviken på AM6, skitbra motorer som går att trimma rejält, sen vafan föredrar du då hjärnan?gilerahjärnan skrev: torrkoppling
Vad kostar det att få tag i en Derbi motor då?Vad ska man göra med am6an då? Sälja men hur många vill ha en lös motor bara?Xpressen skrev:Kanske inte, men det du kan göra är att sälja AM6:an och köpa en Derbi motor ist när du ska sälja denErkki skrev:Men får jag ett bra "andrahands" värde på den när jag säljer den med tanke på att den inte är original?Persson97 skrev: Du kmr inte bli besviken på AM6, skitbra motorer som går att trimma rejält, sen vafan föredrar du då hjärnan?
AM6 - längre avstånd mellan växlarna. jämnare skulle jag inte påstå?david96 skrev: skilnad
AM6 bättre(jämanre växellåda)
starkare original vev
Derbi hårdare block 50%gjutjärn/alluminum
5 kopplingsfjädrar
sen resten va grejerna går jämnt ut
min kompis har kört 5000+mil med sin original AM6 utan att bytt en ända del
Jasså? Sen när hade någon av dem torrkoppling?-.-gilerahjärnan skrev:och du myttar som en jävla grisdavid96 skrev:Jag kan köpa motorn av dig vid bra pris, sådana som jag som bygger hyper och sen när dem ska sälja köper en original motor^^
min kompis derbimotor har lådan rasat på två gånger..... och han misshandlar den integilerahjärnan skrev:Derbi motorerna, mkt mer hållbara (min åsikt)Persson97 skrev:Du kmr inte bli besviken på AM6, skitbra motorer som går att trimma rejält, sen vafan föredrar du då hjärnan?gilerahjärnan skrev: torrkoppling
Säg åt han att sluta crossväxla och byta växellådsoljaNiXon skrev:min kompis derbimotor har lådan rasat på två gånger..... och han misshandlar den integilerahjärnan skrev:Derbi motorerna, mkt mer hållbara (min åsikt)Persson97 skrev: Du kmr inte bli besviken på AM6, skitbra motorer som går att trimma rejält, sen vafan föredrar du då hjärnan?
Dagens pajas.Vixhall skrev:Kan ju tillägga att Derbimotorer inte går att jämföra med AM6:an. AM6:an är totalt oövervinnerlig och det kan man inte säga emot, varenda liten del går att hitta på internet för nästan inga pengar, AM6:an sitter i miljontals crossmoppar och de tillverkas fortfarande. Kör själv AM6, så gott som alla mina kompisar gör det och jag kan säga att INGEN har någonsin haft något problem med dem. Vet av en Yamaha DT50R - 04 som hade gott 4600mil och var som ny. Att skylla på att AM6:an har torrkoppling fattar jag inte ens varför det var värt, tycker kopplingen fungerar skitbra.
Ska man ha en riktig crossmoppe så ska de va AM6!