Jag har en Peugeot Speedfight 3 med http://www.tecnigas.com/o/model.php?cod ... &idioma=en och 6gram vikter och jag undrar om det är någon skillnad att ha variatorbrickan kvar eller inte(bara acceleration upp till ca 50 km/h och inte topphastighet). Observera att jag inte vill att scootern helst ska gå över max 60 eftersom poliserna är väldigt aktiva i mitt område(kan inte installera varvtalsbegränsare p.g.a kompatibilitetsproblem)
På en del mopeder blir det 5-10 km fortare när man tar bort variatorbricka eller ring. På en del blir det inte någon skillnad alls. Det finns bara ett sätt att få veta. Plocka bort skiten och testa.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:På en del mopeder blir det 5-10 km fortare när man tar bort variatorbricka eller ring. På en del blir det inte någon skillnad alls. Det finns bara ett sätt att få veta. Plocka bort skiten och testa.
Variatorbrickan är bortplockad för tillfället(har just köpt den) och den går 70-75 men har inte så bra axx. Så det ska monteras 6gram vikter(skrev lite fel i första posten)
runners skrev:På en del mopeder blir det 5-10 km fortare när man tar bort variatorbricka eller ring. På en del blir det inte någon skillnad alls. Det finns bara ett sätt att få veta. Plocka bort skiten och testa.
Variatorbrickan är bortplockad för tillfället(har just köpt den) och den går 70-75 men har inte så bra axx. Så det ska monteras 6gram vikter(skrev lite fel i första posten)
Sätt på brickan och på med dina lättare vikter så blir moppen långsammare och förmodlingen med lättare vikter får du bättre acc.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Sätt på brickan och på med dina lättare vikter så blir moppen långsammare och förmodlingen med lättare vikter får du bättre acc.
Det var den informationen jag behövde! Tackar för att du tog dig tid att svara