Tjena, köpte en aerox idag och den vill inte varva ur helt. Satte på original filter, så varva den bättre.
Min setup är, airsal 50cc sport och stage 6 rör. Måste även hålla i choken när jag ska köra. Annars dör motorn. Ska jag bestycka upp förgasarn? Eller är det för mjuka kopplingsfjädrar?
segaerox skrev:
Förresten, har du nån aning om vad jag ska ha för munstycke? Har original förgasare:)
årsmodell?
01a
72 som original munstycke alltså, jag skulle tippa på att du behöver någonstans mellan 75 och 90 i munstycke, så mycket exaktare än så kan jag tyvärr inte säga då det skiljer sig från motor till motor..
Har fixat problemet. Istället för 6st 4.5g vikter så tog jag bort 3 st. Nu toppar jag 90. Med hyfsat acc. Fast måste ändå bestycka om förgasarn. Den funkar bara med choke fortfarande.
segaerox skrev:Har fixat problemet. Istället för 6st 4.5g vikter så tog jag bort 3 st. Nu toppar jag 90. Med hyfsat acc. Fast måste ändå bestycka om förgasarn. Den funkar bara med choke fortfarande.
segaerox skrev:Har fixat problemet. Istället för 6st 4.5g vikter så tog jag bort 3 st. Nu toppar jag 90. Med hyfsat acc. Fast måste ändå bestycka om förgasarn. Den funkar bara med choke fortfarande.
Bra att den funkar nu, men den går inte 90
Nittio mätt med gps och bil. Men den accar dom en åsna ibland. Men gick ner i vilter nu. Så nu toppar den ca 75 fast med mycket bättre acc. En fråga bara. Den är seg i acc tills den kickar till. Ibland tar det 5-8 sekunder för den att kicka till. Kan det vara Mjuka kopplingsfjädrar?