zundapp cs50, 1982
setup: athena 70cc med orginal topp, 20mm förgasare, trim rör. (60-70km/H)
orginal drevning: 10/43
hade tänk dreva 13/43 undrar då hur mycket snabbare den kommer gå? och om den kommer att orka varva ut?
oljons skrev:zundapp cs50, 1982
setup: athena 70cc med orginal topp, 20mm förgasare, trim rör. (60-70km/H)
orginal drevning: 10/43
hade tänk dreva 13/43 undrar då hur mycket snabbare den kommer gå? och om den kommer att orka varva ut?
Har en orginal Derbi Senda Xtreme, är det nån idé och dreva om den lite. Jag kör ofta långa landsvägar och det är segt som f*n att ligga o varva ~8000 varv i 50-55 km/h.
Så kan man dreva om lite för att få en liten skillnad på topphastigheten(vet att den blir slöare) trots att den är orginal och vad skulle jag då byta till.
Har en Rieju MRT som är CDI strypt fast dragit plugen,
kör just nu med 11/63 drev tänkte byta till en 12a eller
13 där fram, måste jag byta bak då? Eller går det att
behålla 63 bak? Hur många km/h kan det ge med 12/13
fram?
Chrille977 skrev:Har en Rieju MRT som är CDI strypt fast dragit plugen,
kör just nu med 11/63 drev tänkte byta till en 12a eller
13 där fram, måste jag byta bak då? Eller går det att
behålla 63 bak? Hur många km/h kan det ge med 12/13
fram?
behåll samma bak om den inte är allt för seg nu.
5-10km/h ska det nog ge.
Hej, har en urpluggad Rieju drac. tänkte att jag ska försöka lära mig att köra lite på bakhjulet Just nu har jag 14-52, vill bara ha en drevning som gör den stark. Bryr mig inte så mycket om topp. Så om någon har något förslag skulle jag vara tacksam!//Jakzu
Shark Monster skrev:Kör drac med urpluggat org. Rör, gör cirka 62 med org drevning 12/53, vill ha lite högre topp, vilken drevning? Bytar helst inte drevet på bakhjulet.
Shark Monster skrev:Kör drac med urpluggat org. Rör, gör cirka 62 med org drevning 12/53, vill ha lite högre topp, vilken drevning? Bytar helst inte drevet på bakhjulet.
15/53
nja, den kommer nog inte att orka, kör på Max 14/53
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Tja köpte nyss en 30 moppe som jag håller på o renoverar om, det behövs nys drev och jag undra vilka jag borde dra på för att ha ett hyfsat fint axx o få upp den till 70-80 om det är möjligt, pluggen är dragen dock sitter original dreven på, tror det är 10/48.
Tacksam förs svar!
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3
Akki skrev:Tja köpte nyss en 30 moppe som jag håller på o renoverar om, det behövs nys drev och jag undra vilka jag borde dra på för att ha ett hyfsat fint axx o få upp den till 70-80 om det är möjligt, pluggen är dragen dock sitter original dreven på, tror det är 10/48.
Hej, har en urpluggad Rieju drac. tänkte att jag ska försöka lära mig att köra lite på bakhjulet Just nu har jag 14-52, vill bara ha en drevning som gör den stark. Bryr mig inte så mycket om topp. Så om någon har något förslag skulle jag vara tacksam!//Jakzu
Jakzu skrev:Hej, har en urpluggad Rieju drac. tänkte att jag ska försöka lära mig att köra lite på bakhjulet Just nu har jag 14-52, vill bara ha en drevning som gör den stark. Bryr mig inte så mycket om topp. Så om någon har något förslag skulle jag vara tacksam!//Jakzu
Jakzu skrev:Hej, har en urpluggad Rieju drac. tänkte att jag ska försöka lära mig att köra lite på bakhjulet Just nu har jag 14-52, vill bara ha en drevning som gör den stark. Bryr mig inte så mycket om topp. Så om någon har något förslag skulle jag vara tacksam!//Jakzu
Tjena!
Tänkte dreva min Rieju Drac -02
Nuvarande är 12 fram och bak vet jag ej.
Den går nu i 70km/h och jag undrar hur mycket saktare den kommer gå om jag köper ett 11 kuggs framdrev?
Hejsan, har en Yamaha dt50x sm 2008 som det sitter 11/52 på. Den har urpluggat originalrör och sportluftfilter, vad kan jag behöva ha för drev om jag vill ha lite märkbart bättre acc och inte förlora så mycket toppfart?
Byter bara framdrev då det verkar jäkligt drygt att byta bakdrev.
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga!
Axelito skrev:Hejsan, har en Yamaha dt50x sm 2008 som det sitter 11/52 på. Den har urpluggat originalrör och sportluftfilter, vad kan jag behöva ha för drev om jag vill ha lite märkbart bättre acc och inte förlora så mycket toppfart?
Byter bara framdrev då det verkar jäkligt drygt att byta bakdrev.
12 fram så märker du skillnad, men helst 12 elller 13-53, och bakdäcket är inte alls svårt bara ställ upp moppen, av med kedjan, skruva på muttrarna och knacka ut bulten, sen är det bara att skruva av drevet och sätta dit det går på en timme max!
Tja, undrar vad för storlek på drev man skulle ha för att kunna öka topphastigeheten ca5-7 km/h utan att moppen blir så mycket svagare. Har en dt50r 08 orginal. Orginaldreven är 11,62. Hur stor skillnad skulle det bli med 12 ifram ?
Tjenare har en Derbi Senda r sm -03 (30 moped) med Gianelli 2T och 11-70 i drev. jag skulle viljadreva ner den som jag får mycket mer topp och som det inte låter som att jag håller på att spränger motorn i 6;ans växel på höga varv men ändå ha riktigt bra axx som jag har nu
Seenz skrev:Tjenare har en Derbi Senda r sm -03 (30 moped) med Gianelli 2T och 11-70 i drev. jag skulle viljadreva ner den som jag får mycket mer topp och som det inte låter som att jag håller på att spränger motorn i 6;ans växel på höga varv men ändå ha riktigt bra axx som jag har nu
om du vill bara köpa ett drev så 51-53 bak annars 12-51/53
Seenz skrev:Tjenare har en Derbi Senda r sm -03 (30 moped) med Gianelli 2T och 11-70 i drev. jag skulle viljadreva ner den som jag får mycket mer topp och som det inte låter som att jag håller på att spränger motorn i 6;ans växel på höga varv men ändå ha riktigt bra axx som jag har nu
okej tackar! (: blir 53-12 eller 11
eller tror du den orkar 13?
orkar gör den la men jag kör mycket istan så diggar lågtdrevat så man har toppen mellan rödljusen utan problem
Både ja och nej, det går självklart om du har trimmat, orginal är det kanske på gränsen, men tror i vilket fall att både mindre drev bak och fram ger en bättre utväxling (13-56 blir typ samma)