xoldero skrev:Ja, den passar! Och enligt bilden jag har av Stylepro 47mm cylindrarna är de hållbara gjutjärns cylindrar i sport/lågvarvigt utförande (Men poängen är självklart att det går att ändra på om man vill få ut ännu mer effekt!), med lite halvkassa avgradningar på portarna bara. Så om du funderar på att köpa en Stylepro cylinder, kan det vara bra att kunna lite om portning om du skulle få problem med att kolvringarna och kolven slits ovanligt fort!
Skillnaden mellan olika cylindrar är trots allt:
1. Cylindervolymen hur många Kubikcentimeter den rymmer (cc)
2. Vilket material de är gjorda i:
Oftast i Aluminium eller gjutjärn, Gjutjärn är hållbarare men har sämre värmeutbyte än aluminium.
3. Portarna! Formen/höjden/bredden/vinkel/avgradning på portarna och antal portar i cylinderväggen skiljer sig åt från olika cylindrar!
Hoppas jag kunde hjälpa dig, jag funderar själv på att skaffa mig en Stylepro 47mm att fixa till
Om det är stor risk för kolvras kan jag faktiskt inte svara på då jag inte har haft en likadan cylinder självgranbergk skrev:xoldero skrev:Ja, den passar! Och enligt bilden jag har av Stylepro 47mm cylindrarna är de hållbara gjutjärns cylindrar i sport/lågvarvigt utförande (Men poängen är självklart att det går att ändra på om man vill få ut ännu mer effekt!), med lite halvkassa avgradningar på portarna bara. Så om du funderar på att köpa en Stylepro cylinder, kan det vara bra att kunna lite om portning om du skulle få problem med att kolvringarna och kolven slits ovanligt fort!
Skillnaden mellan olika cylindrar är trots allt:
1. Cylindervolymen hur många Kubikcentimeter den rymmer (cc)
2. Vilket material de är gjorda i:
Oftast i Aluminium eller gjutjärn, Gjutjärn är hållbarare men har sämre värmeutbyte än aluminium.
3. Portarna! Formen/höjden/bredden/vinkel/avgradning på portarna och antal portar i cylinderväggen skiljer sig åt från olika cylindrar!
Hoppas jag kunde hjälpa dig, jag funderar själv på att skaffa mig en Stylepro 47mm att fixa till
Okey, men är det stor risk det där med att kolvringarna och kolven pajar, och skulle den kunna gå bra fast jag inte portar den ( kan inget om porting)