Trim hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Henkeee97
Elmoped

Trim hjälp!

Inlägg av Henkeee97 »

Har en Derbi extreme Senda 06 och ska köpa ett trim rör och drevningen just nu är 65/12 men ska köpa 50/14 och undrade med trim röret och den drevningen har jag sett att man ska byta munstycke!? Har nästan ingen aning vad det är, hur stort jag har, om jag ska ha större eller mindre, vart jag köper ett, så kan någon hjälpa med det och säga hur stort ungefär.
Volvo21
Elmoped

Inlägg av Volvo21 »

Skruva ur och kolla, brukar stå på. Ingen kan säga hur stort eller litet du ska ha. Skillnad från moped till moped. Kolla först om den går bra på fullgas. gör den inte det, köp en munstycke-sats. Börja med 10 mer om det är säg.. 76. prova då med 86, går den bra där så prova att ta ett mindre eller större. En storlek bara. :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

alldeles för tung dreving kör höst 13-53 och ett ett mk thorwer rör och plugga ur det låter minst och gör bra med effekt, om du vill ha ett vassare så kör på ett gianelle 2t med det låter en hel del mer

finns massa guider sök lite
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Henkeee97
Elmoped

Inlägg av Henkeee97 »

david96 skrev:alldeles för tung dreving kör höst 13-53 och ett ett mk thorwer rör och plugga ur det låter minst och gör bra med effekt, om du vill ha ett vassare så kör på ett gianelle 2t med det låter en hel del mer

finns massa guider sök lite

Skulle du kunna länka ett finfint rör som inte är alldeles för dyrt?
Skriv svar