Tjena körde mopen till skolan igår gick hur bra som helst.
men nu imorse så skulle jag iväg igen startade och lät den stå i 2-3 min för att bli varm sedan så varvade jag lite och det gick bra.
sedan så jag växlade till ettan och skulle köra iväg så böar den bara som den inte får någon bensin :/
vete fan vad det kan vara då han varvar fint då man håller in kopplingen och är i netural.
FreZz skrev:Tjena körde mopen till skolan igår gick hur bra som helst.
men nu imorse så skulle jag iväg igen startade och lät den stå i 2-3 min för att bli varm sedan så varvade jag lite och det gick bra.
sedan så jag växlade till ettan och skulle köra iväg så böar den bara som den inte får någon bensin :/
vete fan vad det kan vara då han varvar fint då man håller in kopplingen och är i netural.
Kan vara skit i förgasaren Kollat så du har bensin i tanken och att inte ett soppafilter tex stoppar bensinens väg?
Kan vara skit i förgasaren Kollat så du har bensin i tanken och att inte ett soppafilter tex stoppar bensinens väg?
ja men då skulle han ju inte gå bra på neutral :/
då skulle han ju böa där med
draken skrev:går de att köra på ettan eller bara dör den?
nej det går inte alls så fort jag lägger i ettan och ska köra iväg och då jag släpper kopplingen så böar den och dör
När jag fick skit i förgasaren så gick de fortfarande att varva på friläge någorlunda. Tar ju max 30 min att rengöra den å de skadar ju ändå aldrig så;)
rexzo skrev:
När jag fick skit i förgasaren så gick de fortfarande att varva på friläge någorlunda. Tar ju max 30 min att rengöra den å de skadar ju ändå aldrig så;)
får väll testa det på söndag då :/
är inte hos morsan
FreZz skrev:ja men då skulle han ju inte gå bra på neutral :/
Inte nödvändigtvis. Fel soppamängd märks tydligare när motorn belastas, så det är inte alls ovanligt att det till synes går perfekt på friläget men går dåligt när man fått i växel.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Går den skit även om du bara gasar lite, eller är det bara när du gasar fullt? Kolla så inte anslutningsslangen från förgasare -> luftburk har lossnat. Böar den så får den ju för mycket luft/för lite soppa.
Kolla så allt från insug->Luftburk sitter ordentligt. Går den fortfarande dåligt. Så rengör förgasaren.
Ztraand skrev:Går den skit även om du bara gasar lite, eller är det bara när du gasar fullt? Kolla så inte anslutningsslangen från förgasare -> luftburk har lossnat. Böar den så får den ju för mycket luft/för lite soppa.
Kolla så allt från insug->Luftburk sitter ordentligt. Går den fortfarande dåligt. Så rengör förgasaren.
FreZz skrev:men erik om den gick bra igår varför inte idag?
Precis som allt annat brukar mopeder fungera bra ända tills dom inte fungerar bra. Felet fanns inte igår, idag finns det - och min första gissning är skit i förgasaren.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
FreZz skrev:men erik om den gick bra igår varför inte idag?
Precis som allt annat brukar mopeder fungera bra ända tills dom inte fungerar bra. Felet fanns inte igår, idag finns det - och min första gissning är skit i förgasaren.
det är tändstiftet som har surat ner sig! det brukar bli så på min 125 när den går för länge på tomgång, testa med ett nytt tändstift så ska du se att den går!