Moppen varvar ut av sig själv! drd limited edition 08

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Benna97
Elmoped

Moppen varvar ut av sig själv! drd limited edition 08

Inlägg av Benna97 »

Tja, som mitt förra inlägg lyder så har jag fått problem med förgasaren troligtvis tjuvuftas det någonstans.
jag tog isär förgasaren och gjorde rent den sen när jag satte tillbaka grejorna började moppen varva ut av sig själv! men inte om chocken är på i och med det lär det vara något med tjuvluftning men jag hittar inte vart någonstans...
jag har kollat att gasvajern inte är klämd.
trotteln och nålen
om någon av er vet eller tror ni vet vad det kan vara tveka inte att skriva!
tacksam för svar

la ut en video på FB fattade inte hur man la ut den hör på tsr..

http://www.facebook.com/photo.php?v=582 ... =2&theater
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Skaffa startgas, ställ moppen på tomgång (du får väl choka så den inte rusar...) och spruta runt insuget, insugsgummit, cylinderfotspackningen och topplockspackningen. Ändras varvtalet där du sprutar, så tjuvluftar den där.

Och nej, det finns inga direkta andra sätt att kolla tjuvluft, förutom uppenbara sprickor i insugsgummit etc.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Benna97
Elmoped

Inlägg av Benna97 »

CaToXXo skrev:Skaffa startgas, ställ moppen på tomgång (du får väl choka så den inte rusar...) och spruta runt insuget, insugsgummit, cylinderfotspackningen och topplockspackningen. Ändras varvtalet där du sprutar, så tjuvluftar den där.

Och nej, det finns inga direkta andra sätt att kolla tjuvluft, förutom uppenbara sprickor i insugsgummit etc.
Okej jag ska prova det, köper det imon. har iaf inga sprickor i snugsgummit
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

För du säger att du gjort rent förgasaren, skruvade du loss luftskruv och tomgångsskruv då? Och har du satt tillbaka dom på samma inställningar?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
DerbiTunarN
Elmoped

Re: Moppen varvar ut av sig själv! drd limited edition 08

Inlägg av DerbiTunarN »

Jag hade samma problem idag på min Derbi, skruvade bort trotteln och satte tillbaks den på rätt sätt, nu varvar den normalt! :)
Skriv svar