Vart kan jag köpa plugg till röret?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
jojomaen
Elmoped

Vart kan jag köpa plugg till röret?

Inlägg av jojomaen »

Hej, ska nu sätta in plugg i orginal kröket som jag lite bak i tiden slipade bort och har sätt dessa avgasrörstättningar i gummi, Men de är till för att det inte ska läcka avgas? det läcker lite avgas mellan kröket och mellanröret, kan jag köpa två sådana tätningar och sätta en i kröket och en mellan kröket och mellanröret och få ner den till 55 ungefär, gör med ett MK SP underliggande, 65 kuggars drev, 49cc cylinder och kommer upp i 75 ungefär, Innerdiametern på kröket ligger på 23-24mm och innerdiametern på mellan röret ligger på 22-23mm, Något tips? Tack i förväg!
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

skriv gärna en lite tydligare text, förstår inte vad du vill veta.....
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
PalzaR
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PalzaR »

Bara jag som inte fattar vad du vill veta? Skriv bättre så kommer du säkert få bra svar
Bild
Linusen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Linusen »

Du kan annars göra en engen. Busenkelt!
Bata ta en bit plåt och klipp ut en bit som är ca 2-3 mm för stor (måste vara helt rund!!) sen "trycker du in mitten på den", så den är som en skål, sen borrar du ett hål i MITTEN av den. Börja med ett litet hål, om den går för dåligt, borra upp det lite.
Så har jag gjort till mitt rör.
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

om du har tillgång till någorlunda verktyg så är det väldigt lätt att tillverka själv, har gjort ett tiotal strypningar till mina kompisar och till mig själv

du tar en bit plåt, tar ena packningen och ritar runt den för att få måtten, sen klipper/sågar/slipar du runt kanterna så passformen blir bra och ser original ut, sen gör du önskad storlek hål i mitten, original brukar jag göra runt 0,8cm

kände mig på gott humör så gjorde en liten photoshop guide, allt är hämtat från google och redigerat i photoshop så inte den bästa kvaliteten...

Bild

annars, kolla på twostrokerider, cykelkraft,easyparts eller liknande, kostar runt 200 kr
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

NOName? skrev:om du har tillgång till någorlunda verktyg så är det väldigt lätt att tillverka själv, har gjort ett tiotal strypningar till mina kompisar och till mig själv

du tar en bit plåt, tar ena packningen och ritar runt den för att få måtten, sen klipper/sågar/slipar du runt kanterna så passformen blir bra och ser original ut, sen gör du önskad storlek hål i mitten, original brukar jag göra runt 0,8cm

kände mig på gott humör så gjorde en liten photoshop guide, allt är hämtat från google och redigerat i photoshop så inte den bästa kvaliteten...

annars, kolla på twostrokerider, cykelkraft,easyparts eller liknande, kostar runt 200 kr
Riktigt bra det här sättet ja, förutom att det blir svårt att få det tätt, iallafall för mig! Men en annan sak som funkar är att du tar en vanlig hylsa i rätt storlek och trycker i, sitter som ett smäck, och stryper en hel del iallafall :)
Skriv svar