och en airsal 70cc http://www.vsmotoparts.com/brands/yamah ... irsal-70cc
Behöver jag byta vev också eller tror ni original veven håller?
Ska köpa en 17.5 mm förgasare också


Det är ganska så simpelt att ta loss kopplingskåpan. Tom kylsystemet och växellådsoljan först, sen är det bara att plocka loss grejer efterhand, som sitter i vägen. Som kick, vattenpump osv.Törnan skrev:Okejmen jag har aldrig tagit loss kopplingskåpan men är det lätt eller ska ja inte ens försöka? Mvh
Menar ni dom här fjädrarna? http://twostroke.se/product.asp?product=10976
ska ja köra på 50cc sport istället då? för 70cc och 50cc kostade lika mycketCaToXXo skrev:Det är ganska så simpelt att ta loss kopplingskåpan. Tom kylsystemet och växellådsoljan först, sen är det bara att plocka loss grejer efterhand, som sitter i vägen. Som kick, vattenpump osv.Törnan skrev:Okejmen jag har aldrig tagit loss kopplingskåpan men är det lätt eller ska ja inte ens försöka? Mvh
Menar ni dom här fjädrarna? http://twostroke.se/product.asp?product=10976
Ja, dom fjädrarna.
Ny packning till kopplingskåpan är att rekommendera.
Veven bör hålla ett bra tag.
70cc eller orginal cylinder skulle jag säga, 50cc är ju totalt bortkastat om den kostar lika mycket som en 70ccTörnan skrev:ska ja köra på 50cc sport istället då? för 70cc och 50cc kostade lika mycketCaToXXo skrev:Det är ganska så simpelt att ta loss kopplingskåpan. Tom kylsystemet och växellådsoljan först, sen är det bara att plocka loss grejer efterhand, som sitter i vägen. Som kick, vattenpump osv.Törnan skrev:Okejmen jag har aldrig tagit loss kopplingskåpan men är det lätt eller ska ja inte ens försöka? Mvh
Menar ni dom här fjädrarna? http://twostroke.se/product.asp?product=10976
Ja, dom fjädrarna.
Ny packning till kopplingskåpan är att rekommendera.
Veven bör hålla ett bra tag.
Håller med kör på 70ccrexzo skrev:70cc eller orginal cylinder skulle jag säga, 50cc är ju totalt bortkastat om den kostar lika mycket som en 70ccTörnan skrev:ska ja köra på 50cc sport istället då? för 70cc och 50cc kostade lika mycketCaToXXo skrev: Det är ganska så simpelt att ta loss kopplingskåpan. Tom kylsystemet och växellådsoljan först, sen är det bara att plocka loss grejer efterhand, som sitter i vägen. Som kick, vattenpump osv.
Ja, dom fjädrarna.
Ny packning till kopplingskåpan är att rekommendera.
Veven bör hålla ett bra tag.