Köpa variator eller koppling?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Diddan
Varnad

Köpa variator eller koppling?

Inlägg av Diddan »

Tjenare jag har tänkt att skaffa variator och koppling till moppen, vad är värdast att skaffa först? Kmr förmodligen skaffa båda men inte samtidigt, och ifall det bara blir ena, vad är då värdast? Jag är ute efter ett jämt och bra acc för att jag vill börja stunta och ska förmodligen köpa ett polini for race 3 rör!
Setup-gilera stalker 00
Polini 70cc Sport
förgasare 19mm mumstycke 88
Sportluftfilter
Hårdare kopplingsfjädrar
Hårdare tryckfjäder
Bytta reeds
Lättare v-vikter
Orginalrör med borttaget blindrör och plugg
Så ska jag köpa var elr koppling först för att förvättra accet och vilken passar isf bäst med min setup och förmodligen ett for rae 3 rör? Tack för svar!!:)
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

koppling skulle jag ta först utav mina erfarenheter, men en stark koppling blir det mera kraft från stillastående om du skall åka bakhjul. Variator har jag också, men blev inte någon större skillnad, blev bara att man inte kände när den ''växlar''. Helt jämt nu+2km/h
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

alb1n skrev:koppling skulle jag ta först utav mina erfarenheter, men en stark koppling blir det mera kraft från stillastående om du skall åka bakhjul. Variator har jag också, men blev inte någon större skillnad, blev bara att man inte kände när den ''växlar''. Helt jämt nu+2km/h
Okej men vilken är bäst till min moppe och setup då??:)
Och tror du att jag behöver en ny drivrem?
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

drivrem behövs nog inte bytas, bara om den redan skulle vara sliten. Skulle tagit koppling först så inget kopplingsslir uppstår
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

alb1n skrev:drivrem behövs nog inte bytas, bara om den redan skulle vara sliten. Skulle tagit koppling först så inget kopplingsslir uppstår
hehe kag menade vilken koppling är bäst för mig :)
Skriv svar