Tja, tog av förgasaren här om dagen och rengjorde den. Nu när jag satte tillbaka den och starta moppen varvar den ut av sig själv och slutar inte förrän jag sätter på chocken... Letade efter tjuvluft vid insugummit men verkar sitta bra trotelnålen har inte hängt sig vad jag vet...
Någon som vet vad felet kan vara? Kom gärna med förslag
Kan vara att du har satt tillbaka trotteln fel, kolla så att trottelns skåra sitter genom den lilla saken som du ser på inne i förgasaren om du kollar. Jag gjorde fel där och då varvade moppen fullt hela tiden. Hoppas att du förstod trots min dåliga förklaring
Timmää skrev:Kan vara att du har satt tillbaka trotteln fel, kolla så att trottelns skåra sitter genom den lilla saken som du ser på inne i förgasaren om du kollar. Jag gjorde fel där och då varvade moppen fullt hela tiden. Hoppas att du förstod trots min dåliga förklaring
Timmää skrev:Kan vara att du har satt tillbaka trotteln fel, kolla så att trottelns skåra sitter genom den lilla saken som du ser på inne i förgasaren om du kollar. Jag gjorde fel där och då varvade moppen fullt hela tiden. Hoppas att du förstod trots min dåliga förklaring
Det kan inte ha å göra med att jag har bytt munstycket till 88 när jag har 70 original och har original rör på eller?
Timmää, jag provade att göra det du sa och såg till att gasvarjern satt 100% ordentligt det hjälpte lite asså den varvar typ inte ut lika mycket eller så är jag bara förvirrad men den håller fortfarande på och varvar ut utan att jag ger den gas..
en polare nämnde ngt om att kanske munstycket inte satt hårt nog fast tvekar på det....
någon som har några andra tankar till detta problem?
Det kan inte ha å göra med att jag har bytt munstycket till 88 när jag har 70 original och har original rör på eller?
(Ska sätta på rör ASAP)
varför byta ner? he tillbaks det som fungerade bra!
Benna97 skrev:Timmää, jag provade att göra det du sa och såg till att gasvarjern satt 100% ordentligt det hjälpte lite asså den varvar typ inte ut lika mycket eller så är jag bara förvirrad men den håller fortfarande på och varvar ut utan att jag ger den gas..
en polare nämnde ngt om att kanske munstycket inte satt hårt nog fast tvekar på det....
Kolla så att trotteln är i bott då. Ta av luftburken/filtret från förgasaren, och kolla in den vägen, så att den inte står öppen.
Trottelnålen sitter rätt? Lågfartsmunstycket är inte igensatt?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Benna97 skrev:Timmää, jag provade att göra det du sa och såg till att gasvarjern satt 100% ordentligt det hjälpte lite asså den varvar typ inte ut lika mycket eller så är jag bara förvirrad men den håller fortfarande på och varvar ut utan att jag ger den gas..
Kolla så att trotteln är i bott då. Ta av luftburken/filtret från förgasaren, och kolla in den vägen, så att den inte står öppen.
Trottelnålen sitter rätt? Lågfartsmunstycket är inte igensatt?
jag har kollat in och trottln bottnar ju inte helt det ska väl vara ett litet utrymme där annars kommer ju inget genom men den set ut att sitta rätt.
Kan kolla lågfartsmunstycket! Det är det som sitter bredvid huvudmunstycket va?