Han dör efter 5km?

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Han dör efter 5km?

Inlägg av Härdig »

Nu vill jag ha ett ärligt svar har om vad det kan va för fel på min moppe eller om ni har nå misstankar, vill inte höra nån ting om nå jävla munstycke för det har jag redan hållt på med de senaste 3 veckorna bensi/luft

men i vilket fall min yamaha aerox 03:a dör på fläcken efter typ 5km, sen startar han igen på typ 3:dje kicket och går en 1,5-2km OSV tills han inte startar i huvudtaget, sen om jag väntar några timmar så är det samma visa igen. Snälla hjälp mig har inte en susning om vad det kan vara för fel
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

Hej, detta har hänt mig typ någon gång, den gick hur bra som hälst och helt plötsligt bara dog. Jag testade gnistan, kolla så den fick soppa osv. Sen öpnnade jag tanklocket, men det satt som satan så fick använda polygrip. När jag öpnna så sög det, asså det va typ vakum. Sedan startade den direkt. Kanske är samma sak som händer dig, det blir vakum i tanken?
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

jaa det har jag faktiskt inte tänkt på men tycker det e konstigt efter som det har blivi så varenda gång :S
dom senaste 25 gångerna jag har kört den ^^
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

rengör förgasaren. låter som om att bensinen i flottören tar slut o så rinner de ner lite ny så den går 5 km osv. är de inte de så byt stift
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

Testa öppna tanklocket när dem stannar å se om det blir bättre?!
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Att rensa munstyckena kommer inte se till att bensinen kommer lättare in i förgasaren, bensinen kommer inte in genom munstyckena.
Jag skulle chansa på att du antingen har ett igensatt bränslefilter, att flotören stänger vid fel tillfälle (hängt upp sig, eller behöver böjas till lite) eller möjligtvis nåt wako med tändningen. Tändningen är dock det minst troliga skulle jag säga, men det vet jag inte säkert.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Låst