Skitvajer

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Skitvajer

Inlägg av Yamaha_rider »

Tja jag köpte en skit kopplingsvajer för ett tag sen... Har bara köpt några veckor med den o den har släppt en massa vid kulan som sitter i handtaget.. Resten av vajern är bra. Måste jag då byta hela vajern? Känns lite onödigt... O vet ni vad detta kan bero på? Felinställd? Eller bara allmänt dålig kvalitet?
Tacksam för svar
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög

Inlägg av igorkim »

Jag vet itne hur det är på YAmaha Dt men på dom nyare mopderna är det mycket vanligt. Alla slags wirerar bruakr gå av och jag ser inget annat än att köpa en ny. Själv har jag massa polare som har Rieju och efter ett tag brukar dom gå av. Hållbarheten är olika från wire till wire..
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Ok för förra vajern som gick av var det helt vid kulan o så.
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög

Inlägg av igorkim »

Vart är det den har gått av då?
Användarens profilbild
m4rt1n
Elmoped

Inlägg av m4rt1n »

Jag har råkat ut för samma sak några gånger nu^^ att vajern går av vid kulan..Mitt tips är att du åker till närmsta mc affär lr hobby afär. Och köper en skruvnippel som passar till vajerns tjocklek och i handtaget. Det gjorde jag och det funkar perfekt ! Då håller det iaf några veckor sen går det av igen och då är det bara fästa om den. Men du kan behöva lägga om vajern så den räcker till men för mig har det funkat ett par ggr =) Lycka till iaf !!
// martin
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Tack! Men jag tror att jag får en ny vajer istället för han som jag köpte den förra av är rätt schysst. Men vad ska jag göra för att den inte ska gå av igen förutom det m4rt1n sa?
YAMAHA YZ Racing
Joz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Joz »

köp en vajer som är orginal till mopeden och se till att smörja in kulorna(tror det ska hjälpa då det kan vara kallt och den slits mer när den blir hård av kylan men oim du fettar in så ska de nog bli bättre hoppas jag).

Jag känner 2 som har samma moppe som du och har aldrig bytt vajrar på flera år, så jag tycker det låter lite konstigt.
Låst