tja har trimmat min yamaha aerox 04 under vintern. det jag har bytt är till en 17,5 förgasare, 70cc cylinder, effektrör. och den axxar as bra men toppfarten suger(går bra upp till 50 sen så går den inte snabbare). vad finns det för strypningar eller är det något annat som är fel??
tacksamm för snabba svar
tror ägaren innan har dragit den var inne och kollade och jag hittade ingen men jag har ju aldrig sett en vring förut så jag är inte säker. har bara tittat på någon video på youtube och då såg det ut som en metalring är det det på aerox också?
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Kan mycket väl sitta en plugg i ditt rör om du inte sett efter, så vitt jag vet levereras de flesta rör pluggade. Kolla i mynningen precis (anslutningen till cylindern) och se om där är svetsat en bricka. Har du en bricka där, ta en skruvmejsel eller nåt och knäck svetsarna så går nog moppen bättre sen.
Var dock beredd på att du kan komma att behöva justera in förgasaren, men det antar jag att du kan om du nu vart så duktig och trimmat moppen själv i vinter