Persson97 skrev:
Är det någon mening att ha en cross och en 125:a?

Cross så kan du köra på banan och i skogen där den hör hemma och en 125a på vägen, roligare med gatdäck på en 125a då du vet att du har bra grepp i alla lägen förutom när du ska av vägen, så har man råd så är det värt, inte annars då det krävs service, försäkring och bensin.
Axelito skrev:Ska själv ta a1 kortet snart, men har så jäkla svårt att välja mellan hojar.. De jag har varit inne på är YZF-R125, Duke 125, WR125. Duken har bäst acc, men toppar ca 120 som högst. R125an har bara lite sämre acc än Duken men toppar ca 125-135, sen WR125orna vet jag inte riktigt hur accet är, men toppfarten ligger väl vid 120. Jag vill ju ha mest toppfart då r125an har det och är nå fruktansvärt snygg, så det kanske blir en sån. Men sedan ser Duken riktigt skön ut att åka på, men saknar dock toppfarten i min mening då jag vill kunna dra bilarna lätt på motorvägen. WR125an är den jag har minst koll på av dessa tre, men jag gissar på att accet är ungefär som r125an då dom har lika motor.
Jag vill nog helst ha yzf-r125an då, men vad tycker ni?
Vill du ha toppfart fattar jag inte varför du kollar på fyrtaktare, du kommer inte kunna dra om bilar specieltl smidigt på en motorvä om de kör i 110-120 km/h för ditt axx är otroligt värdelöst då, köp en RSa som har en toppfart runt 160-180 km/h beroende på skicket och vikten på dig.
Har provkört alla tre, den jag tyckte bäst om var WR125an, fast det kanske är för att man sitter "rätt" enligt MIG, dvs rakt upp, och inte ligger som på R125an, Duken har en mer upprätt position men tycker inte att den är någon speciell alls, överskattad enligt mig.
Tycker för övrigt R125an är grymt ful i verkligheten, känns som en
Som egentligen vill bara en

.
Du har inte skrivit om någon budget, svårt att ge tips utifrån det då.