Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Nikemaan
Elmoped
Tjenare..
Har ett litet problem här med min beta rr supermotard 06.. Den varvar inte riktigt ut helt.. Går kasst när man kör.. Vet ej vad det kan bero på.
Kör "Halvurpluggat", Pluggen är borta, men själva "brickan" som pluggen sitter på är där.
Vad tror ni kan vara problemet? Har typ 85 i munstycke tror jag, men den går bra när du precis startat moppen, men sen går den kasst.. Så vet inte om det är munstycket, eller vad tror ni?
http://www.youtube.com/watch?v=i-Y1ifxhUDc (STILLA)
http://www.youtube.com/watch?v=83Fy9Uy_8KI (KÖRANDE)
david96
Hedersmedlem
ta bort brickan med.. och ställ in den rätt bööar=för litet munstycke, blödder=för stort munstycke
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Nikemaan
Elmoped
david96 skrev: ta bort brickan med.. och ställ in den rätt bööar=för litet munstycke, blödder=för stort munstycke
Okej, men troligtvis så har jag för litet då.. För när man har helt urpluggat ska man ha typ 105.. Cirkus!
Men tror du den gör mer om ja tar bort brickan med?? Eller blir den bara kraftigare kanske?
david96
Hedersmedlem
olika på varje moppe är 5-10+ ifrån original, jag hade 100 med 80cc osv med urpluggat rör så tvek på 105 bara för urpluggat...
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
TuZx
ngt roligare
Nikemaan skrev: david96 skrev: ta bort brickan med.. och ställ in den rätt bööar=för litet munstycke, blödder=för stort munstycke
Okej, men troligtvis så har jag för litet då.. För när man har helt urpluggat ska man ha typ 105.. Cirkus!
Men tror du den gör mer om ja tar bort brickan med?? Eller blir den bara kraftigare kanske?
Hade 115 i min när jag körde urpluggat och 80 orginal munstycke men prova om den går bättre med chock,gör den det så byt till större
Nikemaan
Elmoped
TuZx skrev: Nikemaan skrev: david96 skrev: ta bort brickan med.. och ställ in den rätt bööar=för litet munstycke, blödder=för stort munstycke
Hade 115 i min när jag körde urpluggat och 80 orginal munstycke men prova om den går bättre med chock,gör den det så byt till större
Okey!
Alltså jag testade och den går faktiskt lite bättre då! Så byter nog upp mig.
Men du, alltså tror du den går fortare om jag tar bort brickan? Eller är det någon som har någon kunskap utav det ^^?
TuZx
ngt roligare
Nikemaan skrev: TuZx skrev: Nikemaan skrev:
Okey!
Alltså jag testade och den går faktiskt lite bättre då! Så byter nog upp mig.
Men du, alltså tror du den går fortare om jag tar bort brickan? Eller är det någon som har någon kunskap utav det ^^?
går det bättre så ska du byta upp dig lite
ja lite bättre hade den allt gått om du tog bort den,jag tycker du ska göra det