Jag har idag pluggat ur orginal röret till att börja med, sedan så provade jag att köra med orginal cdin bara för att se om den vart ostrypt som vissa säger. Men moppen gick hackigt och dog hela tiden. Sedan bytte jag till en kompis cdi. och samtidigt så bytte jag till munstycke str 80 och tog bort brickan i luftinsuget + skorstenen under sadeln. Mopeden gick fortfarande lika dåligt och sedan så bytte jag till storlek 90 då tändstiftet var ljus färgad på ena sidan och lite mörkare på andra antog jag att den fick för lite bensin eller för mycket luft. så jag satte tillbaka skorstenen. Den gick lite bättre men det känns nu som att jag kör på bensinen som är i förgasaren och man kan endast köra en liten stund innan den dör en stund igen. Vad är det för fel? min kompis har ett nytt insug, är det värt att testa med det?
setup just nu alltså: munstycke 90, dragen bricka i luftinsuget, dragen plugg i rörs-mynningen.
PS. Den dör ifall man inte kör med choke och så är det ingen respons fören man gasar mer än hälften!
Väldigt tacksam för snabbt svar då jag ska försöka fixa den imorgon!