Derbi DRD pro -10 trim problem

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
edd130
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 maj 2012, 13:11
Ort: Kungsbacka

Derbi DRD pro -10 trim problem

Inlägg av edd130 »

Jag har idag pluggat ur orginal röret till att börja med, sedan så provade jag att köra med orginal cdin bara för att se om den vart ostrypt som vissa säger. Men moppen gick hackigt och dog hela tiden. Sedan bytte jag till en kompis cdi. och samtidigt så bytte jag till munstycke str 80 och tog bort brickan i luftinsuget + skorstenen under sadeln. Mopeden gick fortfarande lika dåligt och sedan så bytte jag till storlek 90 då tändstiftet var ljus färgad på ena sidan och lite mörkare på andra antog jag att den fick för lite bensin eller för mycket luft. så jag satte tillbaka skorstenen. Den gick lite bättre men det känns nu som att jag kör på bensinen som är i förgasaren och man kan endast köra en liten stund innan den dör en stund igen. Vad är det för fel? min kompis har ett nytt insug, är det värt att testa med det?

setup just nu alltså: munstycke 90, dragen bricka i luftinsuget, dragen plugg i rörs-mynningen.

PS. Den dör ifall man inte kör med choke och så är det ingen respons fören man gasar mer än hälften!


Väldigt tacksam för snabbt svar då jag ska försöka fixa den imorgon!
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Justera luft skruven och tomgångsskruven så den har ok tomgång med din Luft/Bränsle blandning
edd130
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 maj 2012, 13:11
Ort: Kungsbacka

Inlägg av edd130 »

Rangad skrev:Justera luft skruven och tomgångsskruven så den har ok tomgång med din Luft/Bränsle blandning
jag satte tillbaka pluggen vid luftinsuget igen och nu så har den tomgång och går bra tills efter typ 3min med hög varvning, då börjar den böa tills den dör. Det kommer bara helt random!

Men ifall man ligger på ganska låga varv kan den klara sig ganska länge!
Derbidrd power
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 29 december 2012, 02:11

Inlägg av Derbidrd power »

har själv haft samma problem, men jag testade att byta till ett större munstycke och flytta upp nålen så nu funkar den som den ska.

så testa sätt ihop den som original i förgasaren och byt till ugnefär storlek 90 munstycke och flytta upp nålen i trottlen :D
edd130
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 maj 2012, 13:11
Ort: Kungsbacka

Inlägg av edd130 »

Derbidrd power skrev:har själv haft samma problem, men jag testade att byta till ett större munstycke och flytta upp nålen så nu funkar den som den ska.

så testa sätt ihop den som original i förgasaren och byt till ugnefär storlek 90 munstycke och flytta upp nålen i trottlen :D
Den är som du skrev, orginal i förgasaren förutom att det är 90 i. då behöver jag alltså bara flytta upp nålen :D tack för hjälpen!
Skriv svar