tyvärr så funkar det inte att vinkla den, vad jag har provar iallafall och om jag skulle vinkla den och testa, så måste jag byta munstycke för att den ska gå bra då man kör vanligt då?AntonBernhardsson02 skrev:du för vinkla förgasaren, för att när du stegrar så för den inte bensin så om du vinklar den så den står rakt upp när du ligger på bakhjulet så fixar det sig.
jo det funkar att vinkla den?Roxxemil skrev:tyvärr så funkar det inte att vinkla den, vad jag har provar iallafall och om jag skulle vinkla den och testa, så måste jag byta munstycke för att den ska gå bra då man kör vanligt då?AntonBernhardsson02 skrev:du för vinkla förgasaren, för att när du stegrar så för den inte bensin så om du vinklar den så den står rakt upp när du ligger på bakhjulet så fixar det sig.
det är ju bara till att lossa insuget och vinkla?Roxxemil skrev:tyvärr så funkar det inte att vinkla den, vad jag har provar iallafall och om jag skulle vinkla den och testa, så måste jag byta munstycke för att den ska gå bra då man kör vanligt då?AntonBernhardsson02 skrev:du för vinkla förgasaren, för att när du stegrar så för den inte bensin så om du vinklar den så den står rakt upp när du ligger på bakhjulet så fixar det sig.
lossa insuget hur menar du då?AntonBernhardsson02 skrev:det är ju bara till att lossa insuget och vinkla?Roxxemil skrev:tyvärr så funkar det inte att vinkla den, vad jag har provar iallafall och om jag skulle vinkla den och testa, så måste jag byta munstycke för att den ska gå bra då man kör vanligt då?AntonBernhardsson02 skrev:du för vinkla förgasaren, för att när du stegrar så för den inte bensin så om du vinklar den så den står rakt upp när du ligger på bakhjulet så fixar det sig.
skruva upp klammret och sedan vinkla förgasaren?Roxxemil skrev:lossa insuget hur menar du då?AntonBernhardsson02 skrev:det är ju bara till att lossa insuget och vinkla?Roxxemil skrev: tyvärr så funkar det inte att vinkla den, vad jag har provar iallafall och om jag skulle vinkla den och testa, så måste jag byta munstycke för att den ska gå bra då man kör vanligt då?
kan du länka ett färdigvinklat insug till mig?Fredd_e skrev:går den bra på bakhjulet behöver du inte, min vivacity perfa på bakhjulet behöves ingen vinkling där. Men till ts det finns färdig vinklade insug på ts shoppen iallafall till aerox.tetesnubben skrev:Är det värt och vinkla förgasaren på en slider? Funkar ju endå men tänkte om det blir bättre?
Du ska alltså inte göra någon förändring, ingen modifikation på insuget.Roxxemil skrev:kan du länka ett färdigvinklat insug till mig?
Om du inte fattar det så ska du inte vara medlem på denna tråd!-ReM- skrev:Du ska alltså inte göra någon förändring, ingen modifikation på insuget.Roxxemil skrev:kan du länka ett färdigvinklat insug till mig?
Vad de menar att du ska göra är att vrida förgasaren. Nu pekar förgasarens nedre del rakt nedåt, eller hur? Efter som att insuget på Aerox vinklar förgasaren ut åt sidan så ska du lossa förgasaren och vrida den så att flotören pekar snett bakåt, inte rakt nedåt.
Detta för att förgasaren i annat fall blir väldigt sned när du står på bakan, nästan 90 grader sned. Om du vrider den lite, så att den är ca 45 grader sned (åt andra hållet) när du står platt på marken, så kommer den aldrig att bli mer än 45 grader sned åt motsatt håll när du går på bakan. Förstår du? Förgasaren ska bara vridas lite grann
jo jag fattar har gjort det, men variator kåpan tar i och det lilla jag kan vrida gör ingen skillnadAntonBernhardsson02 skrev:Om du inte fattar det så ska du inte vara medlem på denna tråd!-ReM- skrev:Du ska alltså inte göra någon förändring, ingen modifikation på insuget.Roxxemil skrev:kan du länka ett färdigvinklat insug till mig?
Vad de menar att du ska göra är att vrida förgasaren. Nu pekar förgasarens nedre del rakt nedåt, eller hur? Efter som att insuget på Aerox vinklar förgasaren ut åt sidan så ska du lossa förgasaren och vrida den så att flotören pekar snett bakåt, inte rakt nedåt.
Detta för att förgasaren i annat fall blir väldigt sned när du står på bakan, nästan 90 grader sned. Om du vrider den lite, så att den är ca 45 grader sned (åt andra hållet) när du står platt på marken, så kommer den aldrig att bli mer än 45 grader sned åt motsatt håll när du går på bakan. Förstår du? Förgasaren ska bara vridas lite grann