Byta packbox kickaxeln

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Byta packbox kickaxeln

Inlägg av EliiasH »

Tjena! Jag undrar hur man byter packboxen vid kickaxeln lättast? Går det att skära sönder den som sitter där då kopplingskåpan och allt är på och ta ur den sen bara å pressa på den nya eller lär man av med kopplingskåpan för att byta den? :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

ta en skruvmejsel och en liten hammare. knacka på mitten av p boxen tills järnringen går av och då brukar de gå lätt att peta ut dom.
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

saile96 skrev:ta en skruvmejsel och en liten hammare. knacka på mitten av p boxen tills järnringen går av och då brukar de gå lätt att peta ut dom.
Okej så då behöver jag alltså inte plocka av kopplingskåpan? :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Ibland lyckas man dra ut packboxar utan att plocka sönder mer, ibland måste man plocka isär grejerna.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

Erik_ skrev:Ibland lyckas man dra ut packboxar utan att plocka sönder mer, ibland måste man plocka isär grejerna.
JA jo men det kvittar ju om jag har sönder den gamla packboxen så om jag får av den så jag kan dra ur den med en tång så borde det ju gå? :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

EliiasH skrev:
Erik_ skrev:Ibland lyckas man dra ut packboxar utan att plocka sönder mer, ibland måste man plocka isär grejerna.
JA jo men det kvittar ju om jag har sönder den gamla packboxen så om jag får av den så jag kan dra ur den med en tång så borde det ju gå? :)

du kommer nog inga åt me en tång riktigt men... oftast så går de att plocka bort den utan att demontera kopplingskåpan
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

saile96 skrev:
EliiasH skrev:

du kommer nog inga åt me en tång riktigt men... oftast så går de att plocka bort den utan att demontera kopplingskåpan
Ja men jag tänkte om jag slår sönder den så som du beskrev eller skär i den så jag får upp en flärp sen kan jag ta en tång :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Svårt att greppa med tång, det är för tajt. Något som krokas fast brukar vara en bättre modell.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

Erik_ skrev:Svårt att greppa med tång, det är för tajt. Något som krokas fast brukar vara en bättre modell.
Aa men går iaf att byta utan att vara av med allt å det va det jag undrade över :) tack för svar
Skriv svar