är Eurocillindro samma cyllinder som Athena? har nämligen en eurocillidro 70cc cyllinder.
och vad ska jag ha för kolv till min 70cc cyllinder?
kan någon länka en som passar eller passar alla 45mm kolvar alla 45mm cyllindrar?
är det 70cc så måste det va 45mm va? tack på förhand !
Dillpojken skrev:är Eurocillindro samma cyllinder som Athena? har nämligen en eurocillidro 70cc cyllinder.
kan någon länka en som passar eller passar alla 45mm kolvar alla 45mm cyllindrar?
Njaadu t.ex min Derbi har 47mm och 70cc. Och kolvarna skiljer sig även i längd, så försök hitta en av samma tillverkare. Annars mät och jämför.
Dillpojken skrev:är Eurocillindro samma cyllinder som Athena? har nämligen en eurocillidro 70cc cyllinder.
Njaadu t.ex min Derbi har 47mm och 70cc. Och kolvarna skiljer sig även i längd, så försök hitta en av samma tillverkare. Annars mät och jämför.
och tack:) vet du vilken längd kolven ska vara i? eller hur man ska veta att den inte är för lång för cyllindern?
byYn skrev:
riejukillen skrev:
Diametern beror ju på slaglängden också
Ja, och på Derbi blir det 69cc.
Jaha, men en 50cc är ju bara 49cc så det stämmer nog ganska bra ändå med 70cc på 47mm
men hur lång ska kolven vara då? behöver en kolv somsagt till en 45mm athena till min honda mt5a. eller ska jag bara köpa en 45mm kolv och pröva eftersom det inte är ofta dom är för långa? fast då kanske topplocker blir skit och det kommer in massa splitter i vevhuset... hur ska jag göra?! behöver hjälp
Tjenare har en Sherco HRD Enduro (AM6) och tänkte kolla om ni tror jag kan slänga på en metrakit SP 70cc cylinder utan att behöva byta vev osv? Har nämligen läst någonstans att just metrakit SP är ovanligt kraftfullt för att vara 70cc. Tack på förhand!
HRD.Muppen skrev:Tjenare har en Sherco HRD Enduro (AM6) och tänkte kolla om ni tror jag kan slänga på en metrakit SP 70cc cylinder utan att behöva byta vev osv? Har nämligen läst någonstans att just metrakit SP är ovanligt kraftfullt för att vara 70cc. Tack på förhand!
har du något rör? vad för rör?
har du original rör funkar den fint men skulle rekomendera en mer lågvarvlig cylinder isåfall, om du har rör bör du minst byta lager iallfall
Hejsan, undrar om ni har haft problem med att få kolven att gå genom loppet på cylindern? Det är lixom som om min cylinder kommer över kolvringarna men sen "kilar" den fast sig och vill ej röra sig. Har försökt med "våld" och
"gentle touch" men inget har fungerat. Vickat åt sidan kan ja tillägga att jag också har gjort.
tja ja har en eurocillindro som jag sedan köpte en kolv till. denna: http://www.norscand.com/kolv-kompl-hond ... c-637.aspx
och sen får ja reda på av en kille att denna är gjutjärn och inte funkar till nicasil eurocillindro cyllindern...
så då är min fråga: Vilken exakt kolv ska jag ha till min cyllinder?? vore schysst med en länk var man kan köpa den också! tack som fan på förhand
Hej jag har ett litet problem jag rev ner min cylinder för att byta kolv packningar när jag tar isär den ser jag att det inte är orginal packningar det står inget på cylindern heller. Men beställer original packningar ändå för tänkte det passar nog men det gjorde det inte jag tror jag har en Motorforce cylinder på men vet inte så jag funderar på att köpa ny. Jag är inte ute efter några extrema farter en 50cc cylinder kan nog passa mig bra då jag har den till och från affären typ. men vilken av alla dessa 50cc cylindrar är bäst som har bra vrid hela vägen vill inte ha att den bara orkar på högre varv som den jag har nu. Det är en Derbi Senda R 99:a har en 19mm förgasare originalrör som är urpluggat. Vad skulle ni rekommendera
Ps sitter på bussen och på mobilen så kan va stavfel
Hur är det på Derbi Senda R98 måste man vrida fram tändningen 0,5mm på alla Airsal cylindrar? Jag funderar på en 50cc sport cylinder men vill inte greja med tändningen
Softis skrev:Hur är det på Derbi Senda R98 måste man vrida fram tändningen 0,5mm på alla Airsal cylindrar? Jag funderar på en 50cc sport cylinder men vill inte greja med tändningen
nej men kommer antagligen gå bättre om du ställer in tändningen med men inte något måste
Drome skrev:Hej jag undrar om någon vet vilken av dom här cyllarna som är vassast och vilken ni tycker jag ska ha i mitt kommande projekt.
personligen älskar jag mk men kör på 80cc:n sen porta till den annars kör på en stage 6 R/T 70cc, har du något rör redan elr blir de allt nytt ? doppler veven lär hålla annars rekomenderar jag denna
Softis skrev:Hur är det på Derbi Senda R98 måste man vrida fram tändningen 0,5mm på alla Airsal cylindrar? Jag funderar på en 50cc sport cylinder men vill inte greja med tändningen
nej men kommer antagligen gå bättre om du ställer in tändningen med men inte något måste
Jag funderar på Metrakit - Cylinderkit eller Airsal 50cc sport mopeden skall säljas är det tänt sedan så vill ha något som inte går allt för bra men vilken av dessa skulle du rekommendera?
personligen älskar jag mk men kör på 80cc:n sen porta till den annars kör på en stage 6 R/T 70cc, har du något rör redan elr blir de allt nytt ? doppler veven lär hålla annars rekomenderar jag denna
http://www.twostroke.se/product.asp?product=20732[/quote]
jag har inte AM6:a jag kör nya Derbi motorn 06< så R/T cylindern finns inte men tror du jag förlorar effekt på en billig vev eller kommer det inte märkas?
david96 skrev:R/T kan man få på alla block lättare på Derbi då kylningen inte går genom blocket oxå
Vad är R/T? hur är airsal 50cc sport på lägre varv? Om man jämför med motorforce som jag tror jag har på nu. Vill ha en cylinder som inte bara är stark på toppvarven
Ja airsalen är bättre, då motoforce suger häst daze, men ändå rätt ovärt för du kommer ändå inte känna skillnad för priset precis, kör på 70+cc om du vill märka något:)
Ja airsalen är bättre, då motoforce suger häst daze, men ändå rätt ovärt för du kommer ändå inte känna skillnad för priset precis, kör på 70+cc om du vill märka något:)
Är det värt pengarna att köpa en 70cc sport cylinder om man vill börja köra på bakhjulet på högre växlar?
Övrig setup= urpluggat orginalrör och 10/54
Är en beta rr50 AM6
Motorforce är så fruktansvärt slö på lägre varv bara det vill jag ifrån är inte ute efter monstermoped jag har B.C kort så har bara mopeden till och från affären typ