hej jag har en pegueot blaster som har stått ett tag nu. När jag skulle starta den efter vintern så var kicken helt stum och det klickade bara ur rälet till start motorn så jag böt det idag och testade men då hadde jag för lite batteri för att testa. men varför är kicken stum? (den har bara gått 3,6 mil)
SW3DEN skrev:hej jag har en pegueot blaster som har stått ett tag nu. När jag skulle starta den efter vintern så var kicken helt stum och det klickade bara ur rälet till start motorn så jag böt det idag och testade men då hadde jag för lite batteri för att testa. men varför är kicken stum? (den har bara gått 3,6 mil)
det kan ha hänt som med en polares att kick axeln rostat fast vi tog upp variatorkåpan och spreja på smörjmedel, när du ändå har upp v kåpan snurra variatorn och se om motorn går runt
SW3DEN skrev:hej jag har en pegueot blaster som har stått ett tag nu. När jag skulle starta den efter vintern så var kicken helt stum och det klickade bara ur rälet till start motorn så jag böt det idag och testade men då hadde jag för lite batteri för att testa. men varför är kicken stum? (den har bara gått 3,6 mil)
det kan ha hänt som med en polares att kick axeln rostat fast vi tog upp variatorkåpan och spreja på smörjmedel, när du ändå har upp v kåpan snurra variatorn och se om motorn går runt
var i garaget idag och kollade och variatorn går runt men efter kanske 2 varv så låser sig variatorn vad kan det vara som är felet då?
david96 skrev:garanti gäller alltid 3 år vad det än står! syfta på fabriks fel då den är såpass ny!!!!!
Garanti är frivilligt att ge och behöver inte finnas alls. Du syftar på konsumentköplagens innehåll istället, och efter så lång tid måste man kunna bevisa att felet fanns från början för att det ska gälla.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Bara att du behöver börja skruva för att hitta felet. Plocka av variatorkåpan och se om det är kickmekanismen eller veven som inte går runt.
variatorn går runt några varv men sen blir den helt stum igen
Erik_ skrev:Bara att du behöver börja skruva för att hitta felet. Plocka av variatorkåpan och se om det är kickmekanismen eller veven som inte går runt.
jag hade samma problem men tog av allt ( kick fjädrar segersäkring spår) silikonspraya allt och satte på allt igen och det gick