kicken är stum pegueot blaster

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
SW3DEN
Elmoped

kicken är stum pegueot blaster

Inlägg av SW3DEN »

hej jag har en pegueot blaster som har stått ett tag nu. När jag skulle starta den efter vintern så var kicken helt stum och det klickade bara ur rälet till start motorn så jag böt det idag och testade men då hadde jag för lite batteri för att testa. men varför är kicken stum? (den har bara gått 3,6 mil)
PalzaR
Farsans gamla zündapp

Re: kicken är stum pegueot blaster

Inlägg av PalzaR »

SW3DEN skrev:hej jag har en pegueot blaster som har stått ett tag nu. När jag skulle starta den efter vintern så var kicken helt stum och det klickade bara ur rälet till start motorn så jag böt det idag och testade men då hadde jag för lite batteri för att testa. men varför är kicken stum? (den har bara gått 3,6 mil)
det kan ha hänt som med en polares att kick axeln rostat fast vi tog upp variatorkåpan och spreja på smörjmedel, när du ändå har upp v kåpan snurra variatorn och se om motorn går runt
Bild
Användarens profilbild
SW3DEN
Elmoped

Re: kicken är stum pegueot blaster

Inlägg av SW3DEN »

PalzaR skrev:
SW3DEN skrev:hej jag har en pegueot blaster som har stått ett tag nu. När jag skulle starta den efter vintern så var kicken helt stum och det klickade bara ur rälet till start motorn så jag böt det idag och testade men då hadde jag för lite batteri för att testa. men varför är kicken stum? (den har bara gått 3,6 mil)
det kan ha hänt som med en polares att kick axeln rostat fast vi tog upp variatorkåpan och spreja på smörjmedel, när du ändå har upp v kåpan snurra variatorn och se om motorn går runt
var i garaget idag och kollade och variatorn går runt men efter kanske 2 varv så låser sig variatorn vad kan det vara som är felet då? :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Har den bara gått 3,6 mil borde du ha garanti kvar på den? Rör inte en skruv, lämna in den och få den fixad på garantin.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
SW3DEN
Elmoped

Inlägg av SW3DEN »

de e de jag har haft den i ca 2,5 år så garantin gick ut för ett halvår sen
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thoz3 »

kolven kass eller så har kolvringarna har låst sig
Bild
Användarens profilbild
SW3DEN
Elmoped

Inlägg av SW3DEN »

Thoz3 skrev:kolven kass eller så har kolvringarna har låst sig
Det borde ju inte vara det för den har bara gått 3,6 mil men den har stått en längre tid
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

garanti gäller alltid 3 år vad det än står! syfta på fabriks fel då den är såpass ny!!!!!
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

david96 skrev:garanti gäller alltid 3 år vad det än står! syfta på fabriks fel då den är såpass ny!!!!!
Garanti är frivilligt att ge och behöver inte finnas alls. Du syftar på konsumentköplagens innehåll istället, och efter så lång tid måste man kunna bevisa att felet fanns från början för att det ska gälla.
Användarens profilbild
SW3DEN
Elmoped

Inlägg av SW3DEN »

ingen som har nån idé om vad de kan vara som är felet
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Bara att du behöver börja skruva för att hitta felet. Plocka av variatorkåpan och se om det är kickmekanismen eller veven som inte går runt.
Användarens profilbild
SW3DEN
Elmoped

Inlägg av SW3DEN »

Erik_ skrev:Bara att du behöver börja skruva för att hitta felet. Plocka av variatorkåpan och se om det är kickmekanismen eller veven som inte går runt.
variatorn går runt några varv men sen blir den helt stum igen
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

SW3DEN skrev:
Erik_ skrev:Bara att du behöver börja skruva för att hitta felet. Plocka av variatorkåpan och se om det är kickmekanismen eller veven som inte går runt.
Låter som nå vevlager som gått.
Helt Räser
rego
Elmoped

Inlägg av rego »

SW3DEN skrev:
jag hade samma problem men tog av allt ( kick fjädrar segersäkring spår) silikonspraya allt och satte på allt igen och det gick
speedfight doktorn
Skriv svar