Aerox problem... IGEN!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
emilsjoqvist
Elmoped

Aerox problem... IGEN!

Inlägg av emilsjoqvist »

hallåhallå!

Har en aerox 07;a och i förgår så lös temp lampan, att jag behövde fylla på kylarvätska. Fyllde på med vatten + blå glykol ( samma som var i ). Men när jag kommer upp i höga hastigheter så lyser lampan igen. Och jag har fullt med vatten. Har bytt rör till ett leovince, bytt variatorvikter och munstycke 10 strl större. Gick bra med setupen för 2 veckor sen.

Är det någon fara med att köra med den?

Mvh
Användarens profilbild
Malossi
Svårstartad skrothög

Inlägg av Malossi »

Lampan indikerar inte att nivån av vatten är låg utan att vattnet är för varmt. Att det är för lite vatten kan vara en anledning till att det blir för varmt. Men vatten har du.

Mopeden mår bra annars? Fin cylinder, kolv, röret är inte igen sotat osv.
emilsjoqvist
Elmoped

Inlägg av emilsjoqvist »

Jajamen, i låg fart så känns det som att bakdäcket låser sig i en väldigt kort sekund. Har inte värmenypt ännu, men känns som att den gör det vilken sekund somhelst när jag ligger i högre hastigheter.
Tänkte på en extra kylare, men kanske inte hjälper så mycket med tanke på att jag inte har trimmat jättemycket?
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Kolla så att termostaten öppnar sig korrekt, och att det är ett korrekt flöde genom alla slangar
2strokeNicke
Elmoped

Inlägg av 2strokeNicke »

luft i kylsystemet kanske :)
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

2strokeNicke skrev:luft i kylsystemet kanske :)
Nix..
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

emilsjoqvist skrev:Jajamen, i låg fart så känns det som att bakdäcket låser sig i en väldigt kort sekund. Har inte värmenypt ännu, men känns som att den gör det vilken sekund somhelst när jag ligger i högre hastigheter.
Tänkte på en extra kylare, men kanske inte hjälper så mycket med tanke på att jag inte har trimmat jättemycket?
bakdäcket kan inte låsa sig på en vespa -.- om den nyper så hör du hur hela motorn stannar (typ skär)
Helt Räser
emilsjoqvist
Elmoped

Inlägg av emilsjoqvist »

Fast det gör det! Känns som om man inte riktigt klarat av att köra iväg med en crossmoped, hackar till lite fort, alltså låser bakdäcket sig?
emilsjoqvist
Elmoped

Inlägg av emilsjoqvist »

Har hört att man ska köpa färdigblandad glycol och vatten, men jag blandade mitt eget i en petflaska och slog på, men det kan inte ha med det och göra?
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

emilsjoqvist skrev:Har hört att man ska köpa färdigblandad glycol och vatten, men jag blandade mitt eget i en petflaska och slog på, men det kan inte ha med det och göra?
Har du rätt mängd så ska det ju inte vara några problem - jag brukar dock köpa färdigblandad på Shell, kostar 58kr för en burk, 2/3 av den brukar fylla upp ett helt kylsystem på Aerox, billigt och bra!
Skriv svar