Aa kanske skulle ta o kolla upp en sån.2stroke skrev:Vill minnas att min kompis körde på en Bosch Elektrisk Vattenpump, funkade bra på hans hyper... Googla runt lite så hittar du nog nåt, kostade runt 350-500kr, kapacitet upp till 15 liter per minut
Och det beror på hur illa det är (värmenypet), skruva av och kolla hur cylindern ser ut!
Det är mest för styling och är värdelöst då det släpper in smuts i tändningen, det du vill fokusera på att sänka temperaturen i är cylinder, då det är där det arbetas mest, avgaserna går ut m.mMreliasN skrev:Aa kanske skulle ta o kolla upp en sån.2stroke skrev:Vill minnas att min kompis körde på en Bosch Elektrisk Vattenpump, funkade bra på hans hyper... Googla runt lite så hittar du nog nåt, kostade runt 350-500kr, kapacitet upp till 15 liter per minut
Och det beror på hur illa det är (värmenypet), skruva av och kolla hur cylindern ser ut!
Du vet inga andra lösningar som man kan fixa själv? Har sett att det finns vattenpumps kåpor till aerox med hål i, hjälper det något? Tänkte ifall man skulle göra egna hål.
Ok, den nöp kanske 3 gånger i somras pga. Dåligt inställd. Men den startade alltid igen och gick.
Vet du att den blir för varm, eller gissar du?MreliasN skrev:Skulle behöva lite tips på hur jag kan få bättre kylning på min aerox då den är ganska hårt trimmad.
Den nöp så jag gissar på de, var iof dåligt inställd också. Men vill vara säkerErik_ skrev:Vet du att den blir för varm, eller gissar du?MreliasN skrev:Skulle behöva lite tips på hur jag kan få bättre kylning på min aerox då den är ganska hårt trimmad.
Den nyper p.g.a. överhettning efter att den kokat hejdlöst, antagligen har du inte mycket kylvätska kvar i motorn ens vid det laget. Har det inte hänt var inställningarna eller något annat orsaken.MreliasN skrev:Den nöp så jag gissar på de, var iof dåligt inställd också. Men vill vara säkerErik_ skrev:Vet du att den blir för varm, eller gissar du?