Bättre kylning till aerox

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
MreliasN
Svårstartad skrothög

Bättre kylning till aerox

Inlägg av MreliasN »

Tja!
Skulle behöva lite tips på hur jag kan få bättre kylning på min aerox då den är ganska hårt trimmad.

Och så undrar jag en till sak, blir effekten sämre efter att moppen värmenypt?
Tänkte ifall cylindern blir svagare eller så.
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Vill minnas att min kompis körde på en Bosch Elektrisk Vattenpump, funkade bra på hans hyper... Googla runt lite så hittar du nog nåt, kostade runt 350-500kr, kapacitet upp till 15 liter per minut

Och det beror på hur illa det är (värmenypet), skruva av och kolla hur cylindern ser ut!
MreliasN
Svårstartad skrothög

Inlägg av MreliasN »

2stroke skrev:Vill minnas att min kompis körde på en Bosch Elektrisk Vattenpump, funkade bra på hans hyper... Googla runt lite så hittar du nog nåt, kostade runt 350-500kr, kapacitet upp till 15 liter per minut

Och det beror på hur illa det är (värmenypet), skruva av och kolla hur cylindern ser ut!
Aa kanske skulle ta o kolla upp en sån.
Du vet inga andra lösningar som man kan fixa själv? Har sett att det finns vattenpumps kåpor till aerox med hål i, hjälper det något? Tänkte ifall man skulle göra egna hål.

Ok, den nöp kanske 3 gånger i somras pga. Dåligt inställd. Men den startade alltid igen och gick.
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

MreliasN skrev:
2stroke skrev:Vill minnas att min kompis körde på en Bosch Elektrisk Vattenpump, funkade bra på hans hyper... Googla runt lite så hittar du nog nåt, kostade runt 350-500kr, kapacitet upp till 15 liter per minut

Aa kanske skulle ta o kolla upp en sån.
Du vet inga andra lösningar som man kan fixa själv? Har sett att det finns vattenpumps kåpor till aerox med hål i, hjälper det något? Tänkte ifall man skulle göra egna hål.

Ok, den nöp kanske 3 gånger i somras pga. Dåligt inställd. Men den startade alltid igen och gick.
Det är mest för styling och är värdelöst då det släpper in smuts i tändningen, det du vill fokusera på att sänka temperaturen i är cylinder, då det är där det arbetas mest, avgaserna går ut m.m

En extrapump är nog det enda rätta..
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Re: Bättre kylning till aerox

Inlägg av G-son »

MreliasN skrev:Skulle behöva lite tips på hur jag kan få bättre kylning på min aerox då den är ganska hårt trimmad.
Vet du att den blir för varm, eller gissar du?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
MreliasN
Svårstartad skrothög

Inlägg av MreliasN »

Erik_ skrev:
MreliasN skrev:Skulle behöva lite tips på hur jag kan få bättre kylning på min aerox då den är ganska hårt trimmad.
Vet du att den blir för varm, eller gissar du?
Den nöp så jag gissar på de, var iof dåligt inställd också. Men vill vara säker :)
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

Ha grejjerna rätt inställda att börja med. Sen kan du tömma kylarsystemet och in med nytt fall om det är luftficka eller liknande någonstans. Kolla om termostaten öppnar sig? Eller ta väck den helt
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

MreliasN skrev:
Erik_ skrev:Vet du att den blir för varm, eller gissar du?
Den nöp så jag gissar på de, var iof dåligt inställd också. Men vill vara säker :)
Den nyper p.g.a. överhettning efter att den kokat hejdlöst, antagligen har du inte mycket kylvätska kvar i motorn ens vid det laget. Har det inte hänt var inställningarna eller något annat orsaken.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar