hmm, min hade faktiskt lika symptom.. fast min började med dålig axx och toppfart. sen gick den nästan inte(på vintern) jag rengjorde förgasren, bytte upp i munstycke från 62 till 72 och satte på öppet luftfilter, då jävlar gick hon som en klockaZorpox skrev:Moppen är en 2011:a men uttagen 2012.
jag brukade den för i oktober 2012!
jag ställde aldrig av den, jag har kört med den hela vintern(utan problem)!
fast kan det vara ett problem att köra med moppen på vintern?
Kan bero på att det blivit varmare nu, att den behöver lite större munstycke, testa att byta upp dig några storlekar. Fast å andra sidan bör det inte bli så över natten, vet inte om man vågar säga att något kan ha tagit skada av att du kört på (antagligen) originalmunstycke, men det är ju svårt att veta utan att öppna upp.Zorpox skrev:Moppen är en 2011:a men uttagen 2012.
nja, skulle gått sämre dåZorpox skrev:Okej jag får testa detta!!![]()
men en bra idé är att skaffa nytt munstycke va?
plus, min kompis sa att kolvringarna kan ha hamnat snett och det är det som gör det där skramlande ljudet i motorn. tror ni att det kan vara så? :O
är det inte tvärtom när det gäller munstycken på vintern och sommarn är det inte så att man ska höga på vintern och sänka på sommarn eller är det jag som fått det fel.2stroke skrev:Kan bero på att det blivit varmare nu, att den behöver lite större munstycke, testa att byta upp dig några storlekar. Fast å andra sidan bör det inte bli så över natten, vet inte om man vågar säga att något kan ha tagit skada av att du kört på (antagligen) originalmunstycke, men det är ju svårt att veta utan att öppna upp.Zorpox skrev:Moppen är en 2011:a men uttagen 2012.
Gör som så att du tar och badar förgasaren i lite bensin (ta en 1.5l Cola-flaska, klipp av på mitten ungefär, fyll med bensin, skruva av flottörkopp, flottör, munstycken m.m från förgasaren, lägg i), går den inte bra efter det så kan du i första hand försöka höja nålen (sänk clipset på nålen), om inte det funkar så byt till större munstyckesstorlek... Eller så kan du testa att höja nålen innan du rengör förgasaren
nej det är korrektAntonBernhardsson02 skrev:är det inte tvärtom när det gäller munstycken på vintern och sommarn är det inte så att man ska höga på vintern och sänka på sommarn eller är det jag som fått det fel.2stroke skrev:Kan bero på att det blivit varmare nu, att den behöver lite större munstycke, testa att byta upp dig några storlekar. Fast å andra sidan bör det inte bli så över natten, vet inte om man vågar säga att något kan ha tagit skada av att du kört på (antagligen) originalmunstycke, men det är ju svårt att veta utan att öppna upp.Zorpox skrev:Moppen är en 2011:a men uttagen 2012.
Gör som så att du tar och badar förgasaren i lite bensin (ta en 1.5l Cola-flaska, klipp av på mitten ungefär, fyll med bensin, skruva av flottörkopp, flottör, munstycken m.m från förgasaren, lägg i), går den inte bra efter det så kan du i första hand försöka höja nålen (sänk clipset på nålen), om inte det funkar så byt till större munstyckesstorlek... Eller så kan du testa att höja nålen innan du rengör förgasaren
Demuz skrev:nej det är korrektAntonBernhardsson02 skrev:är det inte tvärtom när det gäller munstycken på vintern och sommarn är det inte så att man ska höga på vintern och sänka på sommarn eller är det jag som fått det fel.2stroke skrev: Kan bero på att det blivit varmare nu, att den behöver lite större munstycke, testa att byta upp dig några storlekar. Fast å andra sidan bör det inte bli så över natten, vet inte om man vågar säga att något kan ha tagit skada av att du kört på (antagligen) originalmunstycke, men det är ju svårt att veta utan att öppna upp.
jag med.. men okejROBBAN_Derbi skrev:Demuz skrev:nej det är korrektAntonBernhardsson02 skrev: är det inte tvärtom när det gäller munstycken på vintern och sommarn är det inte så att man ska höga på vintern och sänka på sommarn eller är det jag som fått det fel.
Hade också fått för mig att man ska höja till vintern..