Tjenare!
Som rubriken lyder så har jag en Derbi drd pro. Problemet med den är att den är svårstartad, dör på tomgång och den dör även vid fullgas och om jag drar tillbaka gasen lite så funkar den att köra. Det jag har bytt på den efter problemet uppstått är tändstift, ny cdi box och munstycke.
Just nu är moppen original men ägaren innan hade ett gianelli 2t på och när jag kolla vilket munstycke det var på den var det 82(som antagligen inte är original). Nu har jag på ett 75 munstycke. Eftersom jag aldrig har haft original munstycket så vet jag inte vilken storlek det är på det, så jag undrar om någon vet vilket som är original storleken.
Men problemet är alltså att den är svårtstartad, dör på fullgas och på tomgång. Ska jag rengöra förgasaren eller är det något annat fel?
tobbe_159 skrev:67 org, 82 lät liten kan va att motorn tagit mycket stryk av det, men kolla så allt är fräsht i motorn,
82 är inte litet om han bara kört med effektrör med tanke på att 67 är original, 15 storlekar större bör räcka med bara effektrör. men du kan fortfarande ha rätt
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
tobbe_159 skrev:67 org, 82 lät liten kan va att motorn tagit mycket stryk av det, men kolla så allt är fräsht i motorn,
82 är inte litet om han bara kört med effektrör med tanke på att 67 är original, 15 storlekar större bör räcka med bara effektrör. men du kan fortfarande ha rätt
som sagt så verkat det inte alls så litet, men till ts så börja med att skaffa ett orginal munstycke!
min går skit me så litet o den varvar inget o stiftet är inte oboy brunt inte ens i närheten,
Det är inte lätt när de är svårt.
Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
som sagt så verkat det inte alls så litet, men till ts så börja med att skaffa ett orginal munstycke!
men endel moppar är strypta med för litet munstycke med har ja hört
Det är inte lätt när de är svårt.
Det är som det är när det inte blev som det skulle ~