Derbi drd pro problem

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Daniel_b
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 oktober 2012, 22:15

Derbi drd pro problem

Inlägg av Daniel_b »

Tjenare!
Som rubriken lyder så har jag en Derbi drd pro. Problemet med den är att den är svårstartad, dör på tomgång och den dör även vid fullgas och om jag drar tillbaka gasen lite så funkar den att köra. Det jag har bytt på den efter problemet uppstått är tändstift, ny cdi box och munstycke.

Just nu är moppen original men ägaren innan hade ett gianelli 2t på och när jag kolla vilket munstycke det var på den var det 82(som antagligen inte är original). Nu har jag på ett 75 munstycke. Eftersom jag aldrig har haft original munstycket så vet jag inte vilken storlek det är på det, så jag undrar om någon vet vilket som är original storleken.

Men problemet är alltså att den är svårtstartad, dör på fullgas och på tomgång. Ska jag rengöra förgasaren eller är det något annat fel?
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 29 oktober 2012, 21:08

Inlägg av tobbe_159 »

67 org, 82 lät liten kan va att motorn tagit mycket stryk av det, men kolla så allt är fräsht i motorn,
Det är inte lätt när de är svårt.

Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

tobbe_159 skrev:67 org, 82 lät liten kan va att motorn tagit mycket stryk av det, men kolla så allt är fräsht i motorn,
82 är inte litet om han bara kört med effektrör med tanke på att 67 är original, 15 storlekar större bör räcka med bara effektrör. men du kan fortfarande ha rätt :)
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

DerbiKoffe skrev:
tobbe_159 skrev:67 org, 82 lät liten kan va att motorn tagit mycket stryk av det, men kolla så allt är fräsht i motorn,
82 är inte litet om han bara kört med effektrör med tanke på att 67 är original, 15 storlekar större bör räcka med bara effektrör. men du kan fortfarande ha rätt :)
som sagt så verkat det inte alls så litet, men till ts så börja med att skaffa ett orginal munstycke!
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 29 oktober 2012, 21:08

Inlägg av tobbe_159 »

DerbiKoffe skrev:
tobbe_159 skrev:67 org, 82 lät liten kan va att motorn tagit mycket stryk av det, men kolla så allt är fräsht i motorn,
82 är inte litet om han bara kört med effektrör med tanke på att 67 är original, 15 storlekar större bör räcka med bara effektrör. men du kan fortfarande ha rätt :)
min går skit me så litet o den varvar inget o stiftet är inte oboy brunt inte ens i närheten,
Det är inte lätt när de är svårt.

Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 29 oktober 2012, 21:08

Inlägg av tobbe_159 »

GreckE skrev:
DerbiKoffe skrev:
tobbe_159 skrev:67 org, 82 lät liten kan va att motorn tagit mycket stryk av det, men kolla så allt är fräsht i motorn,
82 är inte litet om han bara kört med effektrör med tanke på att 67 är original, 15 storlekar större bör räcka med bara effektrör. men du kan fortfarande ha rätt :)
som sagt så verkat det inte alls så litet, men till ts så börja med att skaffa ett orginal munstycke!
men endel moppar är strypta med för litet munstycke med har ja hört
Det är inte lätt när de är svårt.

Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
Skriv svar