Behöver hjälp fort!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
etzkit
Elmoped

Behöver hjälp fort!

Inlägg av etzkit »

Hejsan, jag kollade i han som vann TSR snyggaste moped, ca 2008 typ och såg hans framkåpa var målad/sprayad/lackad med två vita streck på kåpan
http://img135.imageshack.us/img135/1104/p4270314ju9.jpg

Och nu undrar jag: Vad tror ni han har använt där? Det måste ju vara något som inte går bort när man tvättar moppen såklart. Behöver svar ganska så snabbt, så tack på förhand! :)
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina

Inlägg av jack.lofgren »

Tejp? :D
etzkit
Elmoped

Inlägg av etzkit »

Tror du det? Är det då eltejp du syftar på? Går inte det bort om man tvättar, eller det kanske det inte gör?
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

ser ut som antingen vit el-tejp eller fälg-tejp :/
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
etzkit
Elmoped

Inlägg av etzkit »

Okej okej.
På bilden är kåpan mycket mer glänsigare svart än jag har, min är mer matt. Kan man använda vanlig avgasrörslack och lacka om det så det blir så glänsigt tror ni?
edden
Elmoped

Inlägg av edden »

Han har väl lämnat in den på en firma som fixat det åt han. För få det att bli kvar efter man tvättat med högtryckstvätt. Kostar oftast mycket pengar för att få lackat hos firma. Men då blir det proffsgjort istället för amatörskit. Men jag vet inte alls vad han har andvänt för färg. Fråga en lackfirm nära dig hur mycket en sådan motiv lackering kostar. Visa upp bliden. Så dom förstår vad du menar.
Kan också vara eltejp som dom andra säger!!!
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

etzkit skrev:Tror du det? Är det då eltejp du syftar på? Går inte det bort om man tvättar, eller det kanske det inte gör?
Vad fan du lägger den i motorfrågor, döper rubriken till behöver hjälp fort, och frågar hur han har gjort två vita streck på sin frontkåpa? :roll: Ta lite tejp och se glad eller maskera med tejp och lacka två vita ränder bara!

Mvh
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

hoppas du får en varning, men de där är eltejp om man ska göra de tycker jag man ska göra det med lackstfit/penna iallfall
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Vill du att det ska sitta så kan du ju köpa foliering/vinyl
Skriv svar