Aerox, "halvdör" när jag gasar

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Greddde
Elmoped

Aerox, "halvdör" när jag gasar

Inlägg av Greddde »

Har problem med min aerox, När jag startar den och åker iväg så "halvdör" den efter ungefär 1 minuts körande, Pga av detta kan jag ej gasa fullt utan måste små gasa hela tiden. Vilket är väldigt jobbigt, När den dör är det typ som om man stänger av tändningen. Detta händer varje gång jag kör..

Kan tillägga att jag inte har skruvat på något i motorn, Den är original förutom att V-ringen är borta om det är till någon hjälp
StigrareN^
Svårstartad skrothög

Re: Aerox, "halvdör" när jag gasar

Inlägg av StigrareN^ »

Greddde skrev:Har problem med min aerox, När jag startar den och åker iväg så "halvdör" den efter ungefär 1 minuts körande, Pga av detta kan jag ej gasa fullt utan måste små gasa hela tiden. Vilket är väldigt jobbigt, När den dör är det typ som om man stänger av tändningen. Detta händer varje gång jag kör..

Kan tillägga att jag inte har skruvat på något i motorn, Den är original förutom att V-ringen är borta om det är till någon hjälp
Låter som förgasaren! Innan du kör iväg med moppen så torrgasa lite med den tills den låter bra, har haft samma problem med min moppe!
Rengör förgasaren!
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Justera tomgången?
Helt Räser
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Rengör förgasaren, kolla och se hur tändstiftet mår, kanske montera ett lite större munstycke?:)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Zachzon
Elmoped

Inlägg av Zachzon »

jag har exakt samma problem med min Derbi Senda! ingen aning vad det är men tror det kanske är förgasaren också... kan också vara bensinkranen som ger för mkt bensin till förgasaren
Greddde
Elmoped

Inlägg av Greddde »

Har inte tid att rengöra förgasaren nu, Men detta fixas nog ikväll.
Zachzon
Elmoped

Inlägg av Zachzon »

skicka gärna ett pm om det funkar, skulle uppskattas mycket! vill oxå fixa den! :)
Skriv svar