Yamaha Slider problem.

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
siwwe
Elmoped

Yamaha Slider problem.

Inlägg av siwwe »

Hello! Jag har lite problem med min Yamaha Slider 2012, köpt i mars förra året. Körde ca 100mil på orginalröret tills jag bytte upp mig till Stage 6 (street) röret för ca 1200kr. När jag satte på pipan bytte jag ingenting, pluggade endast ur röret och satte på det. Körde och de gick elegant! körde ca 300 mil på röret.

När sommaren var mot sitt slut så började mopeden krångla oerhört mycket. Jag startar den, och den går väldigt tungt på tomgång, när jag som endast rör gasen det minsta med full chock så dör den, slocknar totalt! Dock lyckades vi på något sett komma fram till att om jag lutar mopeden mot rörets sida (som lägger ner mopeden mot marken) så går den mer och mer på tomgång, då gasar jag och den börjar gå igång. När jag då sedan lutar upp mopeden igen så stänger den OFTAST av sig, inte alltid med oftast!

Har tagit av höjningssatsen, som kan förlänga bensinslangen osv, ingen skillnad, bytt tändstift, rengjort förgasare, bytt munstycke, bytt luftfilter. Någon som har någon ide om vad det kan vara?

Svara gärna:)

MVH Simon Fahlman