Piaggio Nrg extreme voltregulator

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
xpay
Elmoped

Piaggio Nrg extreme voltregulator

Inlägg av xpay »

Hejsan , har kommit fram till att min voltregulator verkar nästintill död då batteriet ej laddar får inte ur en volt ur kabeln.. men det trökiga är att om jag kopplar bort batteriet så blir jag utan blinkers, bromsljus och framlyse.. men intrument och vanliga bakljuset fungerar . så det måste ju vara ett tecken på att den generear ström till dessa komponenter och felet ligger i voltregulator eller har jag fel ? , har själv klart den dyra varianten med inbyggt blinkers relä 8 stift.

tack på förhand.
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

strömmen går igenom batteriet, fast bak och framlampa samt bromsljus borde fungera utan batteri. vad är det för moppe förresten ?
testa mäta om spännings regulatorn får ström får den det så testa efter regulatorn kommer det inte ut där så är det den som är kass. men ja jag hade gissat på kabelbrott någonstans i med allt fungerar men batteriet inte laddar. ( btw mäter du med moppen avstängd eller på ?)
xpay
Elmoped

Inlägg av xpay »

Baklampa samt instrumentet lyser utan batteri, tankmätaren är också död utan batteri , när jag testat mätt så har mopeden varit igång. det är en piaggio nrg extreme 2001
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

okej men när du har batteriet i moppen då fungerar allt det ska ?
xpay
Elmoped

Inlägg av xpay »

Japp då fungerar allt som det ska förutom att den inte laddar då... så den genererar ju ström ..
Senast redigerad av xpay den 15 april 2013, 15:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

då är det nog inte volt/spännings regulatorn. hade gissat på kabelbrott eller något, rätt svårt att gissa när det gäller el, du kan ju plocka ner och se så allt ser fint ut.
xpay
Elmoped

Inlägg av xpay »

Ja antar väl att det är bara att riva ner allt igen :(
Skriv svar