Hejsan, jag har en i princip helt orginal pgo big max förutom avgasröret som är Tecnigas (Next R) CR. Den toppar ungefär 70 men har bra axx i början upp till 40.
Jag undrar om det finns nåt annat rör som e bättre för typ max 2500 kr?
ska köpa rör till min aerox 08. antingen ett yasuni Z eller ett gianelli reverse som jag har haft en gång innan. vilket ger ut mest effekt och låter skönast?
groonie skrev:ska köpa rör till min aerox 08. antingen ett yasuni Z eller ett gianelli reverse som jag har haft en gång innan. vilket ger ut mest effekt och låter skönast?
reverse!! Den gick ju som ett skott me de på!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
groonie skrev:ska köpa rör till min aerox 08. antingen ett yasuni Z eller ett gianelli reverse som jag har haft en gång innan. vilket ger ut mest effekt och låter skönast?
reverse!! Den gick ju som ett skott me de på!
tror den kommer gå liknade med yasunit eller hoppas på det. Men jag vill testa ett nytt rör ju:)
Nu måste jag fan få hjälp, är det värt att skaffa ett ZX-R eller ska jag ha något annat rör? Har läst en del om ZX-R och det har helt klart sina fanboyz, men samtidigt så finns det folk som inte gillar det. Är ute efter ett rör som både har bra axx men samtidigt härlig toppfart. Röret får kosta som ZX-R typ, om inte mindre. Det ska vara tyst (även urpluggat) och pluggat med intyg då man köper det.
Hittils så har jag bara ringen borta, och kommer nog inte trimma mer än med ett rör också. Kom gjärna med förslag nu
Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Nu måste jag fan få hjälp, är det värt att skaffa ett ZX-R eller ska jag ha något annat rör? Har läst en del om ZX-R och det har helt klart sina fanboyz, men samtidigt så finns det folk som inte gillar det. Är ute efter ett rör som både har bra axx men samtidigt härlig toppfart. Röret får kosta som ZX-R typ, om inte mindre. Det ska vara tyst (även urpluggat) och pluggat med intyg då man köper det.
Hittils så har jag bara ringen borta, och kommer nog inte trimma mer än med ett rör också. Kom gjärna med förslag nu
En rekommendation från mig är doppler rr7 vilket skall vara riktigt bra! Som deras s3r som har en fantastisk effektkurva som är perfekt till original cylindern fast att detta röret bara går lite snabbare än s3r röret. Snyggt är det också. ZX-R är zx med längre ljuddämpare+ en extra strypning... Inget att rekommendera.
En rekommendation från mig är doppler rr7 vilket skall vara riktigt bra! Som deras s3r som har en fantastisk effektkurva som är perfekt till original cylindern fast att detta röret bara går lite snabbare än s3r röret. Snyggt är det också. ZX-R är zx med längre ljuddämpare+ en extra strypning... Inget att rekommendera.
Okej, tack, ska kolla in det röret tänkte ju just på ZX-R för att det hade längre ljuddämpare, alltså så går det tystare.. Vars sitter den extra pluggen som du pratar om i zx:et då? Och finns det typ ingen effekt att hämta i zxet då?
70cc låter mycket men vill du få ner ljudet byt till ett org liknande får du ner mest på den tappar lite fart men blir tystare zx röret får du litet lägre men inte mycket
Typ http://www.twostroke.se/product.asp?product=7662
Okej, tack, ska kolla in det röret tänkte ju just på ZX-R för att det hade längre ljuddämpare, alltså så går det tystare.. Vars sitter den extra pluggen som du pratar om i zx:et då? Och finns det typ ingen effekt att hämta i zxet då?
det sitter en katalysator inne i röret, så om man vill få ut all effekt så behöver man öppna röret på mitten, ta ut den stora katalysatorn och svätsa igen det... Det går säkert inte dåligt som det är men det finns mer effekt att hämta
krillepille skrev:70cc låter mycket men vill du få ner ljudet byt till ett org liknande får du ner mest på den tappar lite fart men blir tystare zx röret får du litet lägre men inte mycket
Typ http://www.twostroke.se/product.asp?product=7662
Säker på de? Gilera's orginal rör är det väl inte så stora fel på egentligen.. Kan inte tänka mig att det skiljer så mycket mellan ett o-pluggat orginal och ett o-pluggat liknande orginal (e.x stage6)
För från mitt s6 rör -> orginalröret (ostrypt) så tappar jag kanske 40 km/h och den orkar inte ens hålla sig uppe :s
Vad ska jag köra på för rör om jag ska typ sporttrimma den? Dra v-ring, kanske större förgasare och 70cc sport? Inget kraftigt trim alltså. Helst rätt tyst också.
alb1n skrev:
det sitter en katalysator inne i röret, så om man vill få ut all effekt så behöver man öppna röret på mitten, ta ut den stora katalysatorn och svätsa igen det... Det går säkert inte dåligt som det är men det finns mer effekt att hämta
Mhm, är du helt 100 på detta? för isåfall så tar jag med det till skolan och kapar det. Känns lite onödigt att sprätta upp ett rör för att sedan upptäcka att det inte finns någon katalysator där